Digitalisaation vaikutus yläkoulussa
Tekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tässä tutkielmassa aiheena on digitalisaation vaikutukset suomalaisessa yläkoulussa. Tarkastelu tapahtuu PISA-tuloksia seuraamalla, sekä opettajien tuomien ongelmien esiinnostamisella. Ongelmien pohtiminen ja niiden ratkaisut ovat keskeinen osa työn
sisältöä. Tulevaisuuden haasteena myös tekoäly on tuotu esille. This study’s theme is digitalization in finnish junior high school. Observation
happens from PISA-results and by bringing up teachers experiences from digitalization.
Problems and how to solve them are scattered through out the text. Upcoming problems
like Artificial intelligence is also brought up in these thoughs.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Designing a mobile learning framework for a formal educational context
Rikala, Jenni (University of Jyväskylä, 2015) -
Käänteinen oppiminen ja teknologiset apuvälineet peruskoulun yläluokkien ja lukion matematiikan opetuksessa
Avikainen, Erika (2022)Tutkielma kokoaa yhteen tuloksia, joita on saatu käänteisen oppimisen sovelluksista peruskoulussa ja lukiossa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tarkastelussa on painotettu opetusteknologian hyödyntämistä. ... -
Opetusteknologia koulun arjessa
Kankaanranta, Marja; Vahtivuori-Hänninen, Sanna; Koskinen, Jyrki; Vähähyyppä, Kaisa; Leviäkangas, Pekka; Hautala, Raine; Schneitz, Allan; Chye, Lim Hock; Palonen, Teija; Kejonen, Taneli; Ärje, Johanna; Norrena, Juho; Nieminen, Marianna; Korhonen, Tiina; Lavonen, Jari; Sallasmaa, Petri; Mannila, Linda; Peltomäki, Mia; Salakoski, Tapio; Salmela, Petri; Back, Ralph-Johan; Kotilainen, Marja-Riitta; Tuomi, Pauliina; Multisilta, Jari; Niemi, Leena-Maija; Palmgren-Neuvonen, Laura; Kumpulainen, Kari; Vehkaperä, Antti; Sairanen, Heikki; Syvänen, Antti; Vuorinen, Mikko; Vainio, Janne; Viteli, Jarmo; Huhta, Esko; Väänänen, Maria; Smeds, Riitta; Wideroos, Kimmo; Pekkola, Samuli; Limnell, Ville; Britschgi, Virpi; Öörni, Risto (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2011)Opetusteknologia on osa monen suomalaiskoulun – opettajien ja oppilaiden – arkea eri puolilla Suomea. Opetusteknologian hyödyntäminen on avannut luokkahuoneiden ovia ympäröivään maailmaan ja samalla tuonut oppimisen ... -
Suomalaisen koulutuksen digitalisaation merkitys ja kritiikki Opettaja-lehden mielipidekirjoituksissa ja kolumneissa
Karjula, Johanna (2018)Tässä kvalitatiivisessa, aineistolähtöisessä tutkimuksessa suomalaisen koulutuksen digitalisaation merkitystä ja kritiikkiä lähestytään opettajalehdessä julkaistujen mielipidekirjoitusten ja kolumnien kautta. Merkitykset ... -
Opetusteknologia koulun arjessa 2
Kankaanranta, Marja; Vahtivuori-Hänninen, Sanna (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2011)Tässä kirjassa esitellään tuloksia vuosina 2009–2011 toteutetusta kansallisesta Opetusteknologia koulun arjessa (OPTEK) - tutkimushankkeesta. Tutkimushanke on kirkastanut tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön haasteita ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.