Factors inhibiting the adoption intention of digital payment platforms
Shaikh, A. A., Liébana Cabanillas, F. J., & Glavee-Geo, R. (2023). Factors inhibiting the adoption intention of digital payment platforms. In P. Kalmi, M. Järvenpää, & T. Auvinen (Eds.), Responsible Finance and Digitalization : Implications and Developments (pp. 140-154). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003144427-11
Date
2023Access restrictions
Embargoed until: 2024-04-01Request copy from author
Copyright
© Routledge
The aim of this study was to investigate how specific functional and psychological barriers can lead people to negatively perceive the value of mobile payment platforms, which could serve as an obstacle to their intention to adopt or continue using such platform. Unlike the plethora of studies that have examined the adoption of digital technologies, systems, and applications, in this study, we investigated the consumers’ resistance to digital payment platforms and the other barriers to the consumers’ adoption of such. The data were collected from Spain using a survey instrument. A total of 217 usable responses were collected and analyzed using the SmartPLS application. Our major findings suggest that the risk, traditional, and image barriers negatively influence the mobile payment platforms’ perceived value while the usage barrier does not, and that there is a strong relationship between consumers’ perception of the value of such platforms and consumers’ intention to adopt and continue using them.
...


Publisher
RoutledgeParent publication ISBN
978-0-367-70061-4Is part of publication
Responsible Finance and Digitalization : Implications and DevelopmentsKeywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/89707658
Metadata
Show full item recordCollections
- Kauppakorkeakoulu [1041]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kuluttajien mobiilimaksamisen käyttöönottoon ja omaksumiseen vaikuttavat tekijät
Pesonen, Petteri (2020)Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena on esitellä, kuinka kuluttajat ottavat mobiilimaksamisen käyttöön ja mitkä tekijät vaikuttavat mobiilimaksun käyttöönottoon. Tässä tutkielmassa käsitellään mobiilimaksujärjestelmien ... -
Factors contributing the adoption of mobile payment of users and non-users
Juujärvi, Tanja (2020)Mobiilimaksujärjestelmät ovat saaneet Suomessa merkittävän roolin perinteisten maksujärjestelmien rinnalle. Samalla asiakkaista on kuitenkin tullut yhä vaativimpia ja palveluntarjoajien ja finanssilaitosten on jatkuvasti ... -
Mobiilimaksamisen omaksumiseen vaikuttavat tekijät
Piispa, Anni (2019)Mobiilimaksaminen on ollut mahdollista Suomessa jo yli 20 vuotta ja lähes jokaisella suomalaisella on käytössään jokin älylaite, jolla mobiilimaksaminen olisi mahdollista. Silti mobiilimaksamisen vasta ennustetaan yleistyvän ... -
Use intention of SaaS employee advocacy platform : case SmarpShare
Valkonen, Konsta (2016)Työntekijälähettilyys vaikuttaa jo nykypäivänä vahvasti siihen, miten yritykset toteuttavat markkinointia, viestintää ja brändityötä. Työntekijälähettilyyden toteuttamiseen on tarjolla pilvipalveluita. Tämä ... -
Examining consumers' intention, behavior, and beliefs in mobile banking adoption and continuous usage
Shaikh, Aijaz Ahmed (University of Jyväskylä, 2016)Changing consumer behavior continues to have a profound impact on digital banking adoption and prolonged usage in developed and emerging markets. Several factors influence the consumer decision journey when choosing ...