Factors inhibiting the adoption intention of digital payment platforms
Shaikh, A. A., Liébana Cabanillas, F. J., & Glavee-Geo, R. (2023). Factors inhibiting the adoption intention of digital payment platforms. In P. Kalmi, T. Auvinen, & M. Järvenpää (Eds.), Responsible Finance and Digitalization : Implications and Developments (pp. 140-154). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003144427-11
Päivämäärä
2023Oppiaine
Digitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)Digital marketing and CommunicationMarkkinointiBasic or discovery scholarshipDigital Business and Economy (focus area)Digital marketing and CommunicationMarketingBasic or discovery scholarshipTekijänoikeudet
© Routledge
The aim of this study was to investigate how specific functional and psychological barriers can lead people to negatively perceive the value of mobile payment platforms, which could serve as an obstacle to their intention to adopt or continue using such platform. Unlike the plethora of studies that have examined the adoption of digital technologies, systems, and applications, in this study, we investigated the consumers’ resistance to digital payment platforms and the other barriers to the consumers’ adoption of such. The data were collected from Spain using a survey instrument. A total of 217 usable responses were collected and analyzed using the SmartPLS application. Our major findings suggest that the risk, traditional, and image barriers negatively influence the mobile payment platforms’ perceived value while the usage barrier does not, and that there is a strong relationship between consumers’ perception of the value of such platforms and consumers’ intention to adopt and continue using them.
...
Julkaisija
RoutledgeEmojulkaisun ISBN
978-0-367-70061-4Kuuluu julkaisuun
Responsible Finance and Digitalization : Implications and DevelopmentsAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/89707658
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1355]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Gender, Age, and Generational Differences in the Use Intention of Mobile Payments and Its Antecedents
Makkonen, Markus; Frank, Lauri; Kemppainen, Tiina; Juujärvi, Tanja (Springer International Publishing, 2022)Although mobile payments have gained considerable attention in academic research, there still are major gaps in our more in-depth understanding of the antecedents of their acceptance and use. In this study, we aim to address ... -
Mobiilimaksamisen käyttöönottoon ja omaksumiseen vaikuttavat tekijät
Pakarinen, Miro (2023)Tässä kandidaatintutkielmassa käydään läpi mobiilimaksamisen käyttöönottoon ja omaksumiseen vaikuttavia tekijöitä. Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena on tarjota katsaus mobiilimaksamisen meneillä olevaan tutkimuskenttään ja ... -
Kuluttajien mobiilimaksamisen käyttöönottoon ja omaksumiseen vaikuttavat tekijät
Pesonen, Petteri (2020)Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena on esitellä, kuinka kuluttajat ottavat mobiilimaksamisen käyttöön ja mitkä tekijät vaikuttavat mobiilimaksun käyttöönottoon. Tässä tutkielmassa käsitellään mobiilimaksujärjestelmien ... -
Go Cashless! : Mobile Payment Apps Acceptance in Developing Countries : The Jordanian Context Perspective
Almajali, Dmaithan; Al-Okaily, Manaf; Al-Daoud, Khaleel; Weshah, Sulaiman; Shaikh, Aijaz A. (MDPI, 2022)Despite the expanding global usage of mobile phones in money transactions, the adoption of mobile payment systems in Jordan remains slow. This study employed the technology acceptance model (TAM) to identify the factors ... -
Factors contributing the adoption of mobile payment of users and non-users
Juujärvi, Tanja (2020)Mobiilimaksujärjestelmät ovat saaneet Suomessa merkittävän roolin perinteisten maksujärjestelmien rinnalle. Samalla asiakkaista on kuitenkin tullut yhä vaativimpia ja palveluntarjoajien ja finanssilaitosten on jatkuvasti ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.