Pitkäkestoinen työharjoittelu luokanopettajien koulutusohjelmassa : koulutuskokeilun dokumentointi ja arviointi
Tässä tutkimuksessa palataan viime vuosikymmenten vaihteessa ja 90-luvun alussa toteutettuun poikkeuskoulutukseen ja erityisesti siitä virinneeseen opettajankoulutuksen koulutusohjelmalliseen kehittämistyöhön. Jyväskylän yliopiston Chydenius-Instituutissa etsittiin yhteyksiä poikkeuskoulutuksen ja ns. normaalin koulutuksen välille, kun poikkeuskoulutuksen kehittämistyössä saatuja kokemuksia sovellettiin ja erityisesti harjoittelukäytänteitä kehitettiin edelleen uuden ylioppilaspohjaiseen kokeilukoulutusohjelman puitteissa kahden vuosikurssin ajan 1992-1996.
Julkaisija
Jyväskylän yliopisto, Chydenius-instituuttiISBN
978-951-39-9369-6ISSN Hae Julkaisufoorumista
0789-0710Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kokeiltiin tällasta! : opettajankoulutus ja koulut yhdessä
Aalto, Eija; Rautiainen, Matti (Jyväskylän yliopisto, Opettajankoulutuslaitos, 2015) -
Opettajan asiantuntijuus inkluusiossa : luokanopettajien kokemuksia erityisestä tuesta yleisopetuksen luokassa
Kuitunen, Iris (2022)Pro gradu-tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia luokanopettajien kokemuksia inkluusiosta ja tarkastella asiantuntijuuden vaikutusta kokemuksiin. Tutkimuksen kohteena olivat aloittavat luokanopettajat, joilla oli alle kaksi ... -
Luokanopettajien toimijuuden ilmentyminen opettajien kokemuksissa sekä toimijuutta edistävät ja ajoittavat tekijät varhaisen englannin kielen opetuksessa
Heinänen, Tessa (2021)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten luokanopettajien toimijuus ilmenee opettajien kokemuksissa varhaisen englannin kielen opetuksessa. Lisäksi haluttiin selvittää, mitkä tekijät edistävät ja rajoittavat ... -
Luokanopettajien käsityksiä kompetenssistaan vuoden 2014 opetussuunnitelman mukaiseen liikuntakasvatukseen
Jaakola, Joni; Nivala, Jenna-Maria (2021)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää liikuntaa opettavien luokanopettajien käsityksiä kompetenssistaan toteuttaa vuoden 2014 opetussuunnitelman mukaista liikuntakasvatusta. Tutkimuksen tarkoituksena oli myös ... -
Mitä luokanopettaja ei opi Jyväskylän yliopistossa? : luokanopettajien kokemuksia työelämästä
Parkkonen, Susanna (2021)Opintojen viimeisen vuoden aikana useat luokanopettajaopiskelijat ”heräävät” siihen, että heidän tulisi näillä tiedoilla ja taidoilla lähteä kantamaan opetuksellinen vastuu luokallisesta oppilaita. Onko jotain, mitä en ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.