Ytimessä : kirja kaiken oppimisen keskiöön
Niinistö, E.-M., Aerila, J.-A., Sario, S., & Kauppinen, M. (Eds.). (2019). Ytimessä : kirja kaiken oppimisen keskiöön. Turun yliopisto / Rauman normaalikoulu.
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© 2019 Kirjoittajat ja kuvien oikeuksien omistajat
”Ytimessä – Kirja kaiken oppimisen keskiöön” on teos, jonka kirjoittamiseen on osallistunut useita pitkään opetusalalla toimineita opettajia, kasvatusalan tutkijoita, koulukirjastonhoitajia ja muita lasten lukemisesta kiinnostuneita toimijoita. Teoksen materiaali on syntynyt 2018 – 2019 Opetushallituksen rahoituksen mahdollistamana. Kirjassa esitellään sekä erilaisia lukemisen projekteja että yksittäisiä työtapoja lukemiseen innostamiseen. Kirjoittajat ovat kokeilleet käytännössä erilaisia lukemisen menetelmiä, erilaisia lukuympäristöjä ja lukemisen yhdistämistä ja integroimista muihin oppiaineisiin ja muuhun opetukseen. Tuloksena on kokonaisvaltaista oppimista ja kokemusta, jossa tiedot, taidot, tunteet ja esteettiset sekä eettiset näkökulmat kietoutuvat yhteen. Tärkeänä lähtökohtana on ollut kokonaisvaltaisen oppimiselämyksen luominen oppilaissa lukemisen avulla. Kirja on tarkoitettu kaikille niille, joita lukeminen ja sen opettaminen kiinnostavat. Portti lukemisen maailmaan voi aueta draaman, seikkailun, roolimallin, lukusiestan, kirjamaistiaisten tai vaikka pakohuoneen avulla! Tervetuloa lukemisen ytimeen!
...
Julkaisija
Turun yliopisto / Rauman normaalikouluISBN
978-951-29-7871-7Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/47596165
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Elektroniset kirjat [553]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Ytimessä-hanke testaa ja kehittää yhteisöllisen lukemisen muotoja
Aerila, Juli-Anna; Kauppinen, Merja; Niinistö, Eeva-Maija; Sario, Suvi (Turun yliopisto / Rauman normaalikoulu, 2019) -
Lukemisen linjaukset : lukutaito ja sen opetus perusopetuksen äidinkielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmissa
Kauppinen, Merja (Jyväskylän yliopisto, 2010) -
Mun tarina : lavarunous äidinkielen, kirjallisuuden ja kielen opetuksessa : yhden rohkean hankkeen kuvaus
Nurmi, Aura; Kauppinen, Merja; Kontkanen, Riina; Kuusi, Juho; Raimi, Johanna (Lukukeskus, 2020) -
Kielitietoinen kirjallisuuskasvatus
Kauppinen, Merja; Aerila, Juli-Anna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)Esittelemme artikkelissamme fiktiivisten tekstien mahdollisuuksia kielitietoisessa kirjallisuuskasvatuksessa. Kokeilumme pohjautuvat IKI-TARU-hankkeeseen, jonka tavoitteena on kehittää kirjallisuuslähtöistä kielenopetusta ... -
"en ole hyvä kirjoittaja mutta osaan kirjoittaa ihan hyvin" : kirjoittamiseen liittyvät tunnekokemukset perusopetuksen päättävillä oppilailla
Kollanen, Soile; Kauppinen, Merja (Kansallinen koulutuksen arviointikeskus, 2020)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.