dc.contributor.author | Maunula, Minna | |
dc.contributor.author | Granlund, Kati | |
dc.contributor.author | Harju-Luukkainen, Heidi | |
dc.contributor.author | Palosaari, Oona | |
dc.date.accessioned | 2022-07-08T13:01:06Z | |
dc.date.available | 2022-07-08T13:01:06Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Maunula, M., Granlund, K., Harju-Luukkainen, H., & Palosaari, O. (2022). TCM-ryhmänhallintamenetelmän käyttöönotto : laadullinen monitieteinen pilottitutkimus opettajien kokemuksista . <i>Kasvun tuki</i>, <i>2</i>(1), 39-48. <a href="https://doi.org/10.61259/kt.128823" target="_blank">https://doi.org/10.61259/kt.128823</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_147122539 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82268 | |
dc.description.abstract | • Kun ryhmässä on esimerkiksi käyttäytymisellään reagoivia oppilaita, tarvitaan nopeaa puuttumista
sekä moniammatillisen ja monitieteisen näkökulman hyödyntämistä.
• TCM-ryhmänhallintamenetelmän tavoitteena on tukea oppilaan sosioemotionaalista kehitystä,
parantaa opettajan ja oppilaan vuorovaikutusta sekä vahvistaa koulun ja kodin yhteistyötä.
• Opettajan ryhmänhallintataidot heijastuvat myönteisesti kaikkiin luokan oppilaisiin.
• Opettajan myönteinen viestintä koteihin voi edistää vuorovaikutusta ja helpottaa hankalien asioiden hoitoa.
• TCM-menetelmän implementointi kouluyhteisöön vaatii tukea.
• Kollegiaaliset kokemukset ja uudistuneet ryhmänhallintataidot vahvistavat opettajan työssä jaksamista. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö | |
dc.relation.ispartofseries | Kasvun tuki | |
dc.relation.uri | https://journal.fi/kasvuntuki/article/view/128823 | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | TCM-ryhmänhallintamenetelmä | |
dc.subject.other | Teacher Classroom Management | |
dc.title | TCM-ryhmänhallintamenetelmän käyttöönotto : laadullinen monitieteinen pilottitutkimus opettajien kokemuksista | |
dc.type | research article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202207083857 | |
dc.contributor.laitos | Kokkolan yliopistokeskus Chydenius | fi |
dc.contributor.laitos | Kokkola University Consortium Chydenius | en |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatustieteiden yksikkö | fi |
dc.contributor.oppiaine | Avoin yliopisto (KYC) | fi |
dc.contributor.oppiaine | The Unit of Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Open university (KYC) | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 39-48 | |
dc.relation.issn | 2737-0836 | |
dc.relation.numberinseries | 1 | |
dc.relation.volume | 2 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © 2022 Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | article | |
dc.relation.grantnumber | | |
dc.subject.yso | moniammatillisuus | |
dc.subject.yso | opettajat | |
dc.subject.yso | kodin ja koulun yhteistyö | |
dc.subject.yso | vanhemmat | |
dc.subject.yso | oppilaat | |
dc.subject.yso | opettaja-oppilassuhde | |
dc.subject.yso | vuorovaikutus | |
dc.subject.yso | sosioemotionaaliset taidot | |
dc.subject.yso | yhteisöllisyys | |
dc.subject.yso | ryhmäkäyttäytyminen | |
dc.subject.yso | ongelmakäyttäytyminen | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p943 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1117 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38591 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4074 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p8131 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1050 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10591 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p24955 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p5522 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p13203 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38147 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.relation.doi | 10.61259/kt.128823 | |
dc.relation.funder | Tiina and Antti Herlin Foundation | en |
dc.relation.funder | Tiina ja Antti Herlinin säätiö | fi |
jyx.fundingprogram | Foundation | en |
jyx.fundingprogram | Säätiö | fi |
dc.type.okm | A1 | |