Show simple item record

dc.contributor.authorMaunula, Minna
dc.contributor.authorGranlund, Kati
dc.contributor.authorHarju-Luukkainen, Heidi
dc.contributor.authorPalosaari, Oona
dc.date.accessioned2022-07-08T13:01:06Z
dc.date.available2022-07-08T13:01:06Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationMaunula, M., Granlund, K., Harju-Luukkainen, H., & Palosaari, O. (2022). TCM-ryhmänhallintamenetelmän käyttöönotto : laadullinen monitieteinen pilottitutkimus opettajien kokemuksista . <i>Kasvun tuki</i>, <i>2</i>(1), 39-48. <a href="https://doi.org/10.61259/kt.128823" target="_blank">https://doi.org/10.61259/kt.128823</a>
dc.identifier.otherCONVID_147122539
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82268
dc.description.abstract• Kun ryhmässä on esimerkiksi käyttäytymisellään reagoivia oppilaita, tarvitaan nopeaa puuttumista sekä moniammatillisen ja monitieteisen näkökulman hyödyntämistä. • TCM-ryhmänhallintamenetelmän tavoitteena on tukea oppilaan sosioemotionaalista kehitystä, parantaa opettajan ja oppilaan vuorovaikutusta sekä vahvistaa koulun ja kodin yhteistyötä. • Opettajan ryhmänhallintataidot heijastuvat myönteisesti kaikkiin luokan oppilaisiin. • Opettajan myönteinen viestintä koteihin voi edistää vuorovaikutusta ja helpottaa hankalien asioiden hoitoa. • TCM-menetelmän implementointi kouluyhteisöön vaatii tukea. • Kollegiaaliset kokemukset ja uudistuneet ryhmänhallintataidot vahvistavat opettajan työssä jaksamista.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherItsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö
dc.relation.ispartofseriesKasvun tuki
dc.relation.urihttps://journal.fi/kasvuntuki/article/view/128823
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherTCM-ryhmänhallintamenetelmä
dc.subject.otherTeacher Classroom Management
dc.titleTCM-ryhmänhallintamenetelmän käyttöönotto : laadullinen monitieteinen pilottitutkimus opettajien kokemuksista
dc.typeresearch article
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202207083857
dc.contributor.laitosKokkolan yliopistokeskus Chydeniusfi
dc.contributor.laitosKokkola University Consortium Chydeniusen
dc.contributor.oppiaineKasvatustieteiden yksikköfi
dc.contributor.oppiaineAvoin yliopisto (KYC)fi
dc.contributor.oppiaineThe Unit of Educationen
dc.contributor.oppiaineOpen university (KYC)en
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange39-48
dc.relation.issn2737-0836
dc.relation.numberinseries1
dc.relation.volume2
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2022 Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationarticle
dc.relation.grantnumber
dc.subject.ysomoniammatillisuus
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysokodin ja koulun yhteistyö
dc.subject.ysovanhemmat
dc.subject.ysooppilaat
dc.subject.ysoopettaja-oppilassuhde
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysososioemotionaaliset taidot
dc.subject.ysoyhteisöllisyys
dc.subject.ysoryhmäkäyttäytyminen
dc.subject.ysoongelmakäyttäytyminen
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p943
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38591
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4074
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8131
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1050
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10591
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24955
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5522
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p13203
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38147
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.doi10.61259/kt.128823
dc.relation.funderTiina and Antti Herlin Foundationen
dc.relation.funderTiina ja Antti Herlinin säätiöfi
jyx.fundingprogramFoundationen
jyx.fundingprogramSäätiöfi
dc.type.okmA1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright