TCM-ryhmänhallintamenetelmän käyttöönotto : laadullinen monitieteinen pilottitutkimus opettajien kokemuksista

Abstract
• Kun ryhmässä on esimerkiksi käyttäytymisellään reagoivia oppilaita, tarvitaan nopeaa puuttumista sekä moniammatillisen ja monitieteisen näkökulman hyödyntämistä. • TCM-ryhmänhallintamenetelmän tavoitteena on tukea oppilaan sosioemotionaalista kehitystä, parantaa opettajan ja oppilaan vuorovaikutusta sekä vahvistaa koulun ja kodin yhteistyötä. • Opettajan ryhmänhallintataidot heijastuvat myönteisesti kaikkiin luokan oppilaisiin. • Opettajan myönteinen viestintä koteihin voi edistää vuorovaikutusta ja helpottaa hankalien asioiden hoitoa. • TCM-menetelmän implementointi kouluyhteisöön vaatii tukea. • Kollegiaaliset kokemukset ja uudistuneet ryhmänhallintataidot vahvistavat opettajan työssä jaksamista.
Main Authors
Format
Articles Research article
Published
2022
Series
Subjects
Publication in research information system
Publisher
Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö
Original source
https://journal.fi/kasvuntuki/article/view/128823
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202207083857Käytä tätä linkitykseen.
Review status
Peer reviewed
ISSN
2737-0836
DOI
https://doi.org/10.61259/kt.128823
Language
Finnish
Published in
Kasvun tuki
Citation
  • Maunula, M., Granlund, K., Harju-Luukkainen, H., & Palosaari, O. (2022). TCM-ryhmänhallintamenetelmän käyttöönotto : laadullinen monitieteinen pilottitutkimus opettajien kokemuksista . Kasvun tuki, 2(1), 39-48. https://doi.org/10.61259/kt.128823
License
In CopyrightOpen Access
Funder(s)
Tiina and Antti Herlin Foundation
Funding program(s)
Foundation
Säätiö
Copyright© 2022 Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö

Share