Krishnamurti ja sanojen tyhjyys
Kallio, E. K. (2022). Krishnamurti ja sanojen tyhjyys. Aikuiskasvatus, 42(2), 158-159. https://doi.org/10.33336/aik.120039
Published in
AikuiskasvatusAuthors
Date
2022Discipline
ResurssiviisausyhteisöKoulutuksen tutkimuslaitosSchool of Resource WisdomFinnish Institute for Educational ResearchCopyright
© 2022 kirjoittaja
Intialainen ajattelija Jiddu Krishnamurti väittää, että sanat eivät ole tie totuuteen, koska tietä ei ole: ”Totuus on poluton maa.” Hän avaa mahdollisuuden nähdä erilaisten näkökulmien taustalle ja irralleen niistä.
Publisher
KansanvalistusseuraISSN Search the Publication Forum
0358-6197Keywords
Original source
https://journal.fi/aikuiskasvatus/article/view/120039Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/147239848
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Se kehittyy, mitä kehitetään : viisaus kokemustietona ja itsekasvatuksessa
Kallio, Eeva (Basam Books, 2019) -
Mitä on onnellisuus?
Poutanen, Iris (2021)Onnellisuus on tärkeä psykologisten ja filosofisten keskustelujen ohjaaja, mutta käsitteenä sitä on tutkittu vain pintapuolisesti. Jokaiselle yksilöllistä käsitettä voi olla hankala määritellä yleisesti, sillä onnellisuu ... -
Tyhjyyden täyteys : tyhjyyden kenttä ja sille siirtyminen Keiji Nishitanin filosofiassa
Kuusela, Anttoni (2020)Tutkielmassani tarkastelen Keiji Nishitanin tyhjyyden käsitettä. Tutkimukseni koostuu vertailevasta ja negatiivisesta lähestymistavasta. Luvussa kaksi esittelen Nishitanin ajattelun lähtökohtia. Paikannan hänet osaksi sekä ... -
A change of heart : change through transformation and crisis
Kuusela, Anttoni; Hirvonen, Tuomas (Paatos-yhdistys, 2024) -
Filosofinen tarkastelu Sokrateen ja Tommaso Bencin filosofista rakkautta koskevista puheenvuoroista Platonin ja Marsilio Ficinon kirjoittamien tekstien pohjalta
Ollinen, Hannele (2020)Työssäni perehdytään kysymykseen: Mitä rakkaudella tarkoitetaan filosofiassa? Tarkoituksenani ei ole saada yksiselitteisiä vastauksia kysymykseen, vaan pikemmin luoda ajatuksellisia aihioita, joiden avulla voisimme ymmärtää, ...