Oliosuuntautuneisuus pelikehityksessä
Authors
Date
2022Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Pelien suunnittelun ja kehityksen yleisimpä keinoja on oliosuuntautuneisuuden hyödyntäminen. Olioajattelu perustuu käsitteeseen, jossa ohjelmiston, tai jonkin muun kokonaisuuden nähdään koostuvan monesta pienestä entiteetistä, jotka tekevät yhteistyötä jonkin asian saavuttamiseksi. Peleissä esiintyvät hahmot, esineet, ympäristöt ja niiden taustalla toimivat mekaniikat voivat hyödyntää oliosuuntautuneisuuden periaatteita. One of the most common ways of designing and developing a game is utilizing object-orientation. Thinking objects is based on a concept, where a software, or something else is seen as a compilation of many small entity, which work together to achieve something. In games, the characters, items, environments and the mechanics running in the background can utilize the principles of object-orientation.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5001]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Erilaisten peleissä käytettävien pääsilmukoiden esittely
Ilmonen, Kasimir (2019)Tutkimuksessa tarkastellaan peleissä käytettäviä pääsilmukoita, jotka mahdollistavat reaaliaikaisuuden peleissä. Tarkoituksena on esitellä ja vertailla erilaisia pääsilmukkamalleja, jotta lukija osaisi valita omaan käyttöönsä ... -
What Students Think About Game-Themed CS1
Lakanen, Antti-Jussi; Lappalainen, Vesa (Lappeenrannan teknillinen yliopisto, 2014)There has been rising academic interest in including computer game programming in CS1 curriculum during the past years, and many experience reports exist on the topic. Still, there is a need for knowledge on student ... -
On the impact of computer science outreach events on K-12 students
Lakanen, Antti-Jussi (University of Jyväskylä, 2016)Many countries have begun to adopt computer science (CS) and computational thinking (CT) into national curricula of compulsory education and upper secondary education. It is argued that learning rigorous CS concepts not ... -
Välimuistiolion tuottamisen keston huomioiva ennaltahaku
Sandström, Petri (2016)Web-teknologiat kehittyvät jatkuvasti ja samalla on nähtävissä suuntaus kohti enemmissä määrin dynaamisempaa ja yksilöidympää web-sisältöä. Yksilöidyn sisällön tuottamiseen vaaditaan tyypillisesti käyttäjän tunnistautuminen ... -
Domain Specific Case Tool for ICT-Enabled Service Design
Tuunanen, Tuure; Przybilski, Michael (IEEE, 2014)One major problem in service design is the limited availability of information gathered during the development process. In particular, information on end-user requirements is difficult for designers, developers, and ...