Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorItkonen, Jonne
dc.contributor.authorKeränen, Harri
dc.date.accessioned2022-06-30T04:41:27Z
dc.date.available2022-06-30T04:41:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82111
dc.description.abstractPelien suunnittelun ja kehityksen yleisimpä keinoja on oliosuuntautuneisuuden hyödyntäminen. Olioajattelu perustuu käsitteeseen, jossa ohjelmiston, tai jonkin muun kokonaisuuden nähdään koostuvan monesta pienestä entiteetistä, jotka tekevät yhteistyötä jonkin asian saavuttamiseksi. Peleissä esiintyvät hahmot, esineet, ympäristöt ja niiden taustalla toimivat mekaniikat voivat hyödyntää oliosuuntautuneisuuden periaatteita.fi
dc.description.abstractOne of the most common ways of designing and developing a game is utilizing object-orientation. Thinking objects is based on a concept, where a software, or something else is seen as a compilation of many small entity, which work together to achieve something. In games, the characters, items, environments and the mechanics running in the background can utilize the principles of object-orientation.en
dc.format.extent26
dc.language.isofi
dc.subject.otheroliosuuntautuneisuus
dc.titleOliosuuntautuneisuus pelikehityksessä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202206303711
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysopeliohjelmointi
dc.subject.ysopelisuunnittelu
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysotietotekniikka
dc.subject.ysotietokonepelit
dc.subject.ysoolio-ohjelmointi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot