What Students Think About Game-Themed CS1
Lakanen, A.-J., & Lappalainen, V. (2014). What Students Think About Game-Themed CS1. In M. Koskela, & K. Heikkinen (Eds.), Yhdistetyt tietojenkäsittelypäivät 2014 = Federated Computer Science Event 2014 : 3.-4.6.2014 Lappeenranta, Finland (pp. 19-22). Lappeenrannan teknillinen yliopisto. LUT Scientific and Expertise publications. Tutkimusraportit, 24.
Julkaistu sarjassa
LUT Scientific and Expertise publications. TutkimusraportitPäivämäärä
2014There has been rising academic interest in including computer game
programming in CS1 curriculum during the past years, and many
experience reports exist on the topic. Still, there is a need for knowledge
on student reception, that is, how the students themselves view
the game theme on a CS1 course. In this paper we review our CS1
course feedback from the years 2008–2013, of which three first
years were carried out without games, while the latter three years
part of our weekly assignments, plus a bigger course assignment,
have been “game-themed”. We found that over 90 % found contextualization
through games fun, motivating or rewarding in some
other way. Less than 10%of the respondents have somewhat a negative
overtone about the course theme. At the same time, dropout
rate has declined more than 12 percentage points.
Julkaisija
Lappeenrannan teknillinen yliopistoEmojulkaisun ISBN
978-952-265-596-7Konferenssi
Yhdistetyt tietojenkäsittelypäivätKuuluu julkaisuun
Yhdistetyt tietojenkäsittelypäivät 2014 = Federated Computer Science Event 2014 : 3.-4.6.2014 Lappeenranta, FinlandISSN Hae Julkaisufoorumista
2243-3376Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/23731615
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Oliosuuntautuneisuus pelikehityksessä
Keränen, Harri (2022)Pelien suunnittelun ja kehityksen yleisimpä keinoja on oliosuuntautuneisuuden hyödyntäminen. Olioajattelu perustuu käsitteeseen, jossa ohjelmiston, tai jonkin muun kokonaisuuden nähdään koostuvan monesta pienestä entiteetistä, ... -
On the impact of computer science outreach events on K-12 students
Lakanen, Antti-Jussi (University of Jyväskylä, 2016)Many countries have begun to adopt computer science (CS) and computational thinking (CT) into national curricula of compulsory education and upper secondary education. It is argued that learning rigorous CS concepts not ... -
Erilaisten peleissä käytettävien pääsilmukoiden esittely
Ilmonen, Kasimir (2019)Tutkimuksessa tarkastellaan peleissä käytettäviä pääsilmukoita, jotka mahdollistavat reaaliaikaisuuden peleissä. Tarkoituksena on esitellä ja vertailla erilaisia pääsilmukkamalleja, jotta lukija osaisi valita omaan käyttöönsä ... -
Computer Science Outreach Workshop and Interest Development : A Longitudinal Study
Lakanen, Antti-Jussi; Isomöttönen, Ville (Vilnius University Institute of Mathematics and Informatics, 2018)This longitudinal study investigates the impact of an extra-curricular programming workshop in student interest development in computer science. The workshop was targeted at 12–18-year old youngsters. A survey was sent ... -
Agenttipohjainen proseduraalinen maaston generointi peleissä
Rajala, Joonas (2020)Proseduraalinen maaston generointi on yleinen tapa luoda sisältöä peleihin ilman suurta ihmistyöpanosta. Useimmat tähän käytetyt metodit käyttävät toimintaperiaatteenaan kohinoita ja matemaattisia algoritmeja jotka usein ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.