Hahmoperusteinen ohjelmointikieli JSON-prosessointiin
2022:56 | 2023:72 | 2024:95 | 2025:6
Tutkielmassa tarkastellaan hahmoperusteista ohjelmointia ja json-prosessontia. Tutkielmassa kehitetään vaihtoehtoinen ohjelmointikieli Json-kyselyihin hyödyntäen hahmoperusteista ohjelmointia. Kehitetyn ohjelmointikielen käytettävyyttä evaluoidaan kyselyllä sekä prototyypillä suoritetulla käyttäjätestauksella. This thesis reviews pattern-match oriented programming and json processing. New programming language for Json-queries is developed and evaluated in this thesis. Evaluation is focused on usability of the language and done via survey and user testing on prototype
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29783]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Visualizing and Reporting Educational Data with R
López-Pernas, Sonsoles; Misiejuk, Kamila; Tikka, Santtu; Kopra, Juho; Heinäniemi, Merja; Saqr, Mohammed (Springer, 2024)Visualizing data is central in learning analytics research, underpins learning dashboards, and is a prime method for reporting results and insights to stakeholders. In this chapter, the reader will be guided through the ... -
Getting Started with R for Education Research
Tikka, Santtu; Kopra, Juho; Heinäniemi, Merja; López-Pernas, Sonsoles; Saqr, Mohammed (Springer, 2024)The R programming language has become a popular tool for conducting data analysis in the field of learning analytics. This chapter provides an introduction to the basics of R programming, with a focus on the Rstudio ... -
Evidence-based programming language design : a philosophical and methodological exploration
Kaijanaho, Antti-Juhani (University of Jyväskylä, 2015)Background: Programming language design is not usually informed by empirical studies. In other fields similar problems have inspired an evidence-based paradigm of practice. Such a paradigm is practically inevitable in ... -
The extent of empirical evidence that could inform evidence-based design of programming languages : a systematic mapping study
Kaijanaho, Antti-Juhani (University of Jyväskylä, 2014) -
Students' problem solving in the LEGO/Logo learning environment
Suomala, Jyrki (University of Jyväskylä, 1999)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.