dc.contributor.advisor | Nieminen, Paavo | |
dc.contributor.author | Väisänen, Tomi | |
dc.date.accessioned | 2022-06-17T10:48:31Z | |
dc.date.available | 2022-06-17T10:48:31Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81859 | |
dc.description.abstract | Proseduraalisesti luodun pelisisällön muokkaaminen reaaliajassa pelaajalle sopivaksi voi vastata moniin proseduraalisen pelisisällön ongelmiin. Tässä tutkimuksessa tällaista personalisointia tarkastellaan pelaajien näkökulmasta teemahaastattelun avulla, jotta saataisiin selville, miten he näkevät sen ja olisiko sitä syytä hyödyntää tulevaisuudessa. Pelaajien mielipiteet vahvistivat aiempia tutkimustuloksia aiheesta, mutta he toivat esille myös uusia näkökulmia asiasta. He näkivät personalisoinnissa sekä sen hyvät että huonot puolet, mutta kaiken kaikkiaan olivat erittäin kiinnostuneita sen tulevaisuuden mahdollisuuksista. | fi |
dc.description.abstract | Modifying procedurally generated game content in real time to suit the player can address many of the problems with procedural game content. In this study, such personalization is examined from the gamers’ perspective through a semi-structured interview to find out what they think about it and whether it should be utilized in the future. The gamers’ opinions strengthen the previous research results on this topic, but they also found new perspectives on the issue. They saw both the pros and cons of personalization, but overall they were extremely interested in its future potential. | en |
dc.format.extent | 65 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fi | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | proseduraalinen sisällönluonti | |
dc.subject.other | personalisointi | |
dc.title | Pelaajien näkemykset proseduraalista sisällönluontia hyödyntävästä reaaliaikaisesta pelisisällön personalisoinnista | |
dc.type | master thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202206173468 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | pelit | |
dc.subject.yso | tietokonepelit | |
dc.subject.yso | pelaajat | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |
dc.type.okm | G2 | |