dc.contributor.advisor | Itkonen, Jonne | |
dc.contributor.author | Mehtonen, Olli | |
dc.date.accessioned | 2022-06-16T06:50:58Z | |
dc.date.available | 2022-06-16T06:50:58Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81777 | |
dc.description.abstract | Käyttöliittymien tarkoituksena on välittää tärkeää informaatiota käyttäjälle mahdollisimman selkeästi helpottaakseen käyttäjäkokemusta. Videopelien myötä käyttöliittymien luominen artistisesta sekä immersiivisestä näkökulmasta on yleistynyt. Tässä kanditaatintutkielmassa käsitellään videopelien käyttöliittymien tuottamisesta ja vaikutuksista immersiivisestä näkökulmasta, siitä miten videopelien kehittäjät tasapainottavat käytettävyyden, sekä immersion. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. | fi |
dc.description.abstract | The purpose of UI is to convey information to the user for the sake of user experience. In video game industry it has become more and more common to create UI from more of an artistic or immersive point of view. The point of this thesis is to research more into what makes a good immersive video game UI, balancing the user experience and immersion. | en |
dc.format.extent | 23 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | ui | |
dc.subject.other | immersio | |
dc.subject.other | diegeettinen | |
dc.subject.other | hud | |
dc.title | Videopelien käyttöliittymät osana pelimaailmaa | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202206163386 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | käyttöliittymät | |
dc.subject.yso | videopelit | |
dc.subject.yso | pelit | |
dc.subject.yso | käytettävyys | |
dc.subject.yso | peliteollisuus | |
dc.subject.yso | tietotekniikka | |