dc.contributor.advisor | Skippari, Mika | |
dc.contributor.author | Kitinoja, Joni | |
dc.date.accessioned | 2022-06-07T12:41:12Z | |
dc.date.available | 2022-06-07T12:41:12Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81541 | |
dc.description.abstract | Teknologisen kehityksen myötä yritykset ovat tuoneet useita erilaisia kanavia, joiden
kautta kuluttajat voivat olla vuorovaikutuksessa yritysten kanssa. Kanavien lisääntyessä
kanavien välinen yhteistoiminta ei ole kuitenkaan kehittynyt samaa tahtia, joten asiakaskokemus on voinut jopa heikentyä yrityksen tarjoamien kanavien lisääntyessä. Op timaalisen asiakaskokemuksen rakentamiseksi usean eri kanavan välillä tarvitaan tietämystä kanavien välisen toiminnan integraatiosta, josta on toistaiseksi hyvin rajatusti tieteellistä tutkimusta saatavilla.
Tässä tutkimuksessa tavoitteena on tutkia, miten kanavaintegraation laatu vaikuttaa
asiakaskokemuksen kognitiiviseen ja affektiiviseen ulottuvuuteen B2C kontekstissa, ja
miten tätä kautta syntynyt asiakaskokemus vaikuttaa kuluttajan aikomukseen käyttää
kaikkikanavaisen yrityksen palvelua. Lisäksi tavoitteena on selvittää vaikuttaako kanavaintegraation laatu vahvemmin asiakaskokemuksen affektiiviseen vai kognitiiviseen
ulottuvuuteen.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisin menetelmin analysoimalla kyselylomakkeen avul la kerätty numeerinen aineisto. Tutkimuksen aineisto kerättiin lähettämällä elektroninen
kyselylomake Power Finland Oy:n asiakkaille viikoittaisen uutiskirjeen mukana. Kyse lyyn saatiin 156 hyväksyttyä vastausta, ja vastaukset analysoitiin käyttämällä SPSS- ja
SmartPLS 3.0 ohjelmistoa.
Tutkimuksen tuloksista käy ilmi, että kanavaintegraation laatu muodostuu useasta
alemman luokan ulottuvuudesta, ja kanavaintegraation laatu vaikuttaa positiivisesti
asiakaskokemuksen kognitiiviseen ja affektiiviseen ulottuvuuteen. Kanavaintegraation
laadulla oli hieman vahvempi vaikutus asiakaskokemuksen kognitiiviseen ulottuvuuteen kuin affektiiviseen ulottuvuuteen. Lisäksi tutkimuksen tulokset vahvistivat, että
kanavaintegraation laadun kautta syntyneellä asiakaskokemuksella on positiivinen vaikutus kuluttajan aikomukseen käyttää kaikkikanavaisen yrityksen palveluja uudelleen. | fi |
dc.format.extent | 68 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | kanavaintegraatio | |
dc.subject.other | kaikkikanavaisuus | |
dc.subject.other | monikanavaisuus | |
dc.subject.other | käyttöaikomus | |
dc.title | Kanavaintegraation laadun vaikutus asiakaskokemukseen ja kaikkikanavaiseen käyttöaikomukseen | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202206073154 | |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Kauppakorkeakoulu | fi |
dc.contributor.tiedekunta | School of Business and Economics | en |
dc.contributor.laitos | Taloustieteet | fi |
dc.contributor.laitos | Business and Economics | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Markkinointi | fi |
dc.contributor.oppiaine | Marketing | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 20423 | |
dc.subject.yso | asiakaskokemus | |
dc.subject.yso | asiakkaat | |
dc.subject.yso | digitalisaatio | |
dc.subject.yso | markkinointi | |