Show simple item record

dc.contributor.advisorSeppänen, Ville
dc.contributor.advisorRiekkinen, Janne
dc.contributor.authorKattelus, Jere
dc.date.accessioned2022-06-06T07:12:20Z
dc.date.available2022-06-06T07:12:20Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81480
dc.description.abstractTämän tutkielman tavoitteena oli ymmärtää, mitä kanavia toimitusjohtajat preferoivat vastaanottaessaan myynnillisiä keskustelunavauksia B2B-myyjiltä. Tutkimustavoitteeseen pyrittiin saamaan vastaus vastaamalla seuraaviin tutkimuskysymyksiin: 1) Mitä kanavaa toimitusjohtajat preferoivat vastaanottaessaan myynnillisiä keskustelunavauksia B2B-myyntitilanteissa?, 2) Miten eri toimialoilla toimivien toimitusjohtajien preferenssit vaihtelevat kanavan suhteen heidän vastaanottaessa myynnillisiä keskustelunavauksia B2B-kontekstissa? ja 3) Miten eri liikevaihtoluokissa toimivien toimitusjohtajien preferenssit vaihtelevat kanavan suhteen heidän vastaanottaessa myynnillisiä keskustelunavauksia B2B-kontekstissa?. Pro gradu -tutkielma toteutettiin määrällisin tutkimusmenetelmin. Tutkielman aineisto kerättiin kyselyllä, jossa pyydettiin sähköpostilla vastauksia yritysten toimitusjohtajilta. Kyselyyn vastasi kyselyn ohjeistuksen mukaisesti 232 eri yritysten toimitusjohtajaa. Kysely lähetettiin 1960 toimitusjohtajalle, jotka työskentelivät yrityksissä, joiden liikevaihto oli konsernitasolla yli yksi miljoonaa euroa vuodessa ja henkilöstömäärässä 20–250 henkilön välisessä kategoriassa. Analysointiin käytettiin PSPP-ohjelmaa, jonka avulla tuloksista analysoitiin näiden frekvenssit. Tutkielman tulokset osoittivat, että suurin osa toimitusjohtajista (71,6%) piti sähköpostia mieluisimpana kanavana myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen. Toiseksi eniten preferoivia vastauksia myynnillisten keskustelujen avaamiseen sai puhelin (17,6%). Sähköpostia ja puhelinta preferoivat yhteensä lähes 90 % toimitusjohtajista. Toimitusjohtajien preferenssien vaihteluista toimialojen ja liikevaihtoluokkien välillä ei saatu tilastollisesti merkittävää tulosta. Tämä tutkielma lisää ymmärrystä toimitusjohtajien preferoimista kanavista, kun he vastaanottavat myynnillisiä keskustelunavauksia B2B-myyjiltä. Ymmärryksen lisääntyessä voidaan mahdollistaa se, että myyjät onnistuvat yhä paremmin ensikontaktoinnissa ja toimitusjohtajat saavat yhteydenottoja niissä kanavissa, joissa he toivovat tulevan kontaktoiduiksi.fi
dc.format.extent56
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.otherB2B
dc.subject.otherkylmäkontaktointi
dc.subject.otherensikontaktointi
dc.subject.othermyyntikanavat
dc.titleToimitusjohtajien preferoimat kanavat myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202206063097
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoyritysmyynti
dc.subject.ysotoimitusjohtajat
dc.subject.ysomyynti
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record