Toimitusjohtajien preferoimat kanavat myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen
Tämän tutkielman tavoitteena oli ymmärtää, mitä kanavia toimitusjohtajat preferoivat vastaanottaessaan myynnillisiä keskustelunavauksia B2B-myyjiltä. Tutkimustavoitteeseen pyrittiin saamaan vastaus vastaamalla seuraaviin tutkimuskysymyksiin: 1) Mitä kanavaa toimitusjohtajat preferoivat vastaanottaessaan myynnillisiä keskustelunavauksia B2B-myyntitilanteissa?, 2) Miten eri toimialoilla toimivien toimitusjohtajien preferenssit vaihtelevat kanavan suhteen heidän vastaanottaessa myynnillisiä keskustelunavauksia B2B-kontekstissa? ja 3) Miten eri liikevaihtoluokissa toimivien toimitusjohtajien preferenssit vaihtelevat kanavan suhteen heidän vastaanottaessa myynnillisiä keskustelunavauksia B2B-kontekstissa?. Pro gradu -tutkielma toteutettiin määrällisin tutkimusmenetelmin. Tutkielman aineisto kerättiin kyselyllä, jossa pyydettiin sähköpostilla vastauksia yritysten toimitusjohtajilta. Kyselyyn vastasi kyselyn ohjeistuksen mukaisesti 232 eri yritysten toimitusjohtajaa. Kysely lähetettiin 1960 toimitusjohtajalle, jotka työskentelivät yrityksissä, joiden liikevaihto oli konsernitasolla yli yksi miljoonaa euroa vuodessa ja henkilöstömäärässä 20–250 henkilön välisessä kategoriassa. Analysointiin käytettiin PSPP-ohjelmaa, jonka avulla tuloksista analysoitiin näiden frekvenssit. Tutkielman tulokset osoittivat, että suurin osa toimitusjohtajista (71,6%) piti sähköpostia mieluisimpana kanavana myynnillisten keskustelunavausten vastaanottamiseen. Toiseksi eniten preferoivia vastauksia myynnillisten keskustelujen avaamiseen sai puhelin (17,6%). Sähköpostia ja puhelinta preferoivat yhteensä lähes 90 % toimitusjohtajista. Toimitusjohtajien preferenssien vaihteluista toimialojen ja liikevaihtoluokkien välillä ei saatu tilastollisesti merkittävää tulosta. Tämä tutkielma lisää ymmärrystä toimitusjohtajien preferoimista kanavista, kun he vastaanottavat myynnillisiä keskustelunavauksia B2B-myyjiltä. Ymmärryksen lisääntyessä voidaan mahdollistaa se, että myyjät onnistuvat yhä paremmin ensikontaktoinnissa ja toimitusjohtajat saavat yhteydenottoja niissä kanavissa, joissa he toivovat tulevan kontaktoiduiksi.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29743]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"Olen loputtoman pahoillani" : dramatistinen analyysi Volkswagenin toimitusjohtajien lausunnoista päästöhuijausskandaalin yhteydessä
Kolsi, Sami (2017)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli kuvata Volkswagen-konsernin toimitusjohtajien sekä sen yhdysvaltalaisen tytäryhtiön toimitusjohtajan vaikuttamisen keinoja suuren kriisin yhteydessä. Tavoitteena oli lisätä ymmärrystä ... -
Helsingin pörssin sijoituspalveluyritysten toimitusjohtajien palkitseminen
Pakkanen, Joonatan (2020)Tämä pro gradu -tutkielma käsittelee Helsingin pörssin varainhoitoyhtiöiden toimitusjohtajien palkitsemista. Mukana olevat case-yhtiöt ovat: eQ, CapMan, Evli, Taaleri ja United Bankers. Tutkimuksen aineisto on kerätty ... -
Toimitusjohtajien palkitseminen suomalaisissa pörssiyhtiöissä : toimialakohtaiset erot
Lampinen, Roosa (2021)Tämä pro gradu -tutkielma käsittelee suomalaisten Helsingin pörssiin listattujen osakeyhtiöiden toimitusjohtajien palkitsemista. Tutkimuksen tarkoituksena on analysoida, onko eri toimialojen välillä eroja toimitusjohtajan ... -
Toimitusjohtajien palkitsemisjärjestelmien erot Suomen valtion kokonaan omistamissa yhtiöissä ja enemmistöomisteisissa pörssiyhtiöissä
Toropainen, Matti (2023)Tämä pro gradu -työ tutki toimitusjohtajien palkitsemisjärjestelmien eroja Suomen valtion kokonaan omistamissa yhtiöissä ja enemmistöomisteisissa pörssiyhtiöissä. Tutkimuksen omistuskategoriat ja yhtiöt olivat valtion ... -
SaaS-myynnin mallit B2B-liiketoiminnassa
Seppänen, Santtu (2021)Tutkielmassa käsitellään Software-as-a-Service (SaaS) -liiketoimintaa sekä perehdytään tutkittuihin SaaS-myynnin malleihin. SaaS-tuotteet ja SaaS-liiketoimintamalli on suhteellisen uusi markkina, joka nähdään todella ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.