Show simple item record

dc.contributor.advisorDlaske, Kati
dc.contributor.authorLaajoki, Samuel
dc.date.accessioned2022-05-10T06:15:22Z
dc.date.available2022-05-10T06:15:22Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80964
dc.description.abstractKestävä kehitys on nykypäivänä merkittävä yhteiskunnallinen teema ja tärkeä osa-alue ilmastonmuutoksen torjunnassa. Tämä peilautuu myös liiketoimintaan ja autoteollisuuteen, joka parasta aikaa etsii sekä kehittää vaihtoehtoisia ratkaisuja perinteisten fossiilisten voimanlähteiden rinnalle. Tässä kehityksessä sähköautojen rooli korostuu, mikä puolestaan luo yrityksille tarpeen kestävää kehitystä ja sähköisyyttä vaalivan yritysidentiteetin rakentamiselle. Tämä kandidaatintutkielma keskittyy selvittämään millä multimodaalisilla keinoilla ja miten BMW rakentaa itselleen kestävän kehityksen kannalta edullista yritysidentiteettiä. Huomiota kiinnitetään tässä yhteydessä esimerkiksi niin salienssiin, typografisiin ominaisuuksiin kuin myös argumentaatioonkin. Tutkimusaineistona käytetään BMW:n saksankielisten nettisivujen sähköautoja käsittelevää osiota. Tutkielma osoittaa BMW:n hyödyntävän nettisivuillaan lukuisia keinoja kestävää kehitystä tukevan yritysidentiteetin muodostamisessa. Huomiota pyritään ohjaamaan esiteltyihin sähköautoihin visuaalisten keinojen avulla, samalla kun esimerkiksi argumentaatiota hyödyntämällä osoitetaan valmistajan suhdetta näihin sähköisiin ajoneuvoihin ja alleviivataan niiden hankinnan kannattavuutta asiakkaan näkökulmasta. Tämän ohella aineiston pohjalta toteutetun analyysin kautta selviää myös ihmisten esitettävän BMW-sähköautojen rinnalla, tarkoituksena näin valmistajan kannalta suosiollisten ja ostopäätöstä tukevien assosiaatioiden herättäminenfi
dc.format.extent34
dc.language.isode
dc.subject.othermultimodaalinen diskurssianalyysi
dc.subject.otherBMW
dc.subject.otheryritysidentiteetti
dc.titleDie diskursive Konstruktion einer nachhaltigen Unternehmensidentität auf der Webseite der BMW-AG
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202205102615
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineSaksan kieli ja kulttuurifi
dc.contributor.oppiaineGerman Language and Cultureen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi308
dc.subject.ysoautoteollisuus
dc.subject.ysosaksan kieli
dc.subject.ysomultimodaalisuus
dc.subject.ysokestävä kehitys


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record