Die diskursive Konstruktion einer nachhaltigen Unternehmensidentität auf der Webseite der BMW-AG
Tekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Kestävä kehitys on nykypäivänä merkittävä yhteiskunnallinen teema ja tärkeä osa-alue ilmastonmuutoksen
torjunnassa. Tämä peilautuu myös liiketoimintaan ja autoteollisuuteen, joka parasta aikaa etsii sekä kehittää
vaihtoehtoisia ratkaisuja perinteisten fossiilisten voimanlähteiden rinnalle. Tässä kehityksessä sähköautojen rooli
korostuu, mikä puolestaan luo yrityksille tarpeen kestävää kehitystä ja sähköisyyttä vaalivan yritysidentiteetin
rakentamiselle.
Tämä kandidaatintutkielma keskittyy selvittämään millä multimodaalisilla keinoilla ja miten BMW rakentaa
itselleen kestävän kehityksen kannalta edullista yritysidentiteettiä. Huomiota kiinnitetään tässä yhteydessä
esimerkiksi niin salienssiin, typografisiin ominaisuuksiin kuin myös argumentaatioonkin. Tutkimusaineistona
käytetään BMW:n saksankielisten nettisivujen sähköautoja käsittelevää osiota.
Tutkielma osoittaa BMW:n hyödyntävän nettisivuillaan lukuisia keinoja kestävää kehitystä tukevan
yritysidentiteetin muodostamisessa. Huomiota pyritään ohjaamaan esiteltyihin sähköautoihin visuaalisten keinojen
avulla, samalla kun esimerkiksi argumentaatiota hyödyntämällä osoitetaan valmistajan suhdetta näihin sähköisiin
ajoneuvoihin ja alleviivataan niiden hankinnan kannattavuutta asiakkaan näkökulmasta. Tämän ohella aineiston
pohjalta toteutetun analyysin kautta selviää myös ihmisten esitettävän BMW-sähköautojen rinnalla, tarkoituksena
näin valmistajan kannalta suosiollisten ja ostopäätöstä tukevien assosiaatioiden herättäminen
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5327]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Diskursanalyse der Konstruktion der nachhaltigen Unternehmensidentität durch Argumentation im Werbevideo von Zalando
Korhonen, Elvira (2021)Kestävä kehitys on yksi merkittävimmistä ja tärkeimmistä teemoista ilmastonmuutoksen ja ympäristötietoisuuden kasvaessa. Kestävän kehityksen yhteys talouteen ja niiden rinnakkaisvaikutukset koskevat myös yrityksiä ja ... -
„Wenn man ja wirklich mit Brüdern so ein Titel gewinnt. Dann ist das Maximum, was man erreichen kann.“ : diskursive Konstruktion des Teamgeists des FC Bayern München in Interviews mit Joshua Kimmich und Thomas Müller
Nokelainen, Sanni (2021)Urheiluun ja erityisesti kilpaurheiluun suhtaudutaan intohimolla ja menestyksen eteen ollaan valmiita tekemään mitä tahansa. Joukkueurheilulajeissa tämä näkyy vahvana joukkuehenkenä, joka on merkittävä tekijä joukkueen ... -
„du kannst dich ab sofort zur high society verpissen“ : diskursive Konstruktion der nördlichen Stadtteile von Essen auf dem Instagram-Account @essendiese
Lehti, Aleksi (2023)Essenin kaupunkia jakaa niin sanottu sosiaalitasaaja A40 (Sozialäquator A40), jonka pohjoispuolella asuu vähävaraisempia, opiskelijoita, maahanmuuttajia ja ’duunareita’. Eteläpuolella väestö taas on huomattavasti varakkaampaa ... -
“Nice to get to know you” : Social presence in virtual exchange discourse
Háhn, Judit (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2020)Virtual exchange comprises online collaborative activities in facilitated, educational contexts across borders. This paper offers a multimodal approach to the study of social presence in students’ asynchronous online ... -
“This was terrorism.” : multimodal representation of the Capitol Hill invasion on January 6th, 2021, in Tumblr posts
Partanen, Liisa (2023)Donald Trumpin kannattajien tunkeutuminen Yhdysvaltain kongressitaloon tammikuun kuudentena päivänä 2021 herätti runsaasti huomiota niin perinteisessä kuin sosiaalisessa mediassakin. Yksi sosiaalisen median sovelluksista, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.