University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Die diskursive Konstruktion einer nachhaltigen Unternehmensidentität auf der Webseite der BMW-AG

Thumbnail
View/Open
287.3 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Laajoki, Samuel
Date
2022
Discipline
Saksan kieli ja kulttuuriGerman Language and Culture
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Kestävä kehitys on nykypäivänä merkittävä yhteiskunnallinen teema ja tärkeä osa-alue ilmastonmuutoksen torjunnassa. Tämä peilautuu myös liiketoimintaan ja autoteollisuuteen, joka parasta aikaa etsii sekä kehittää vaihtoehtoisia ratkaisuja perinteisten fossiilisten voimanlähteiden rinnalle. Tässä kehityksessä sähköautojen rooli korostuu, mikä puolestaan luo yrityksille tarpeen kestävää kehitystä ja sähköisyyttä vaalivan yritysidentiteetin rakentamiselle. Tämä kandidaatintutkielma keskittyy selvittämään millä multimodaalisilla keinoilla ja miten BMW rakentaa itselleen kestävän kehityksen kannalta edullista yritysidentiteettiä. Huomiota kiinnitetään tässä yhteydessä esimerkiksi niin salienssiin, typografisiin ominaisuuksiin kuin myös argumentaatioonkin. Tutkimusaineistona käytetään BMW:n saksankielisten nettisivujen sähköautoja käsittelevää osiota. Tutkielma osoittaa BMW:n hyödyntävän nettisivuillaan lukuisia keinoja kestävää kehitystä tukevan yritysidentiteetin muodostamisessa. Huomiota pyritään ohjaamaan esiteltyihin sähköautoihin visuaalisten keinojen avulla, samalla kun esimerkiksi argumentaatiota hyödyntämällä osoitetaan valmistajan suhdetta näihin sähköisiin ajoneuvoihin ja alleviivataan niiden hankinnan kannattavuutta asiakkaan näkökulmasta. Tämän ohella aineiston pohjalta toteutetun analyysin kautta selviää myös ihmisten esitettävän BMW-sähköautojen rinnalla, tarkoituksena näin valmistajan kannalta suosiollisten ja ostopäätöstä tukevien assosiaatioiden herättäminen ...
Keywords
multimodaalinen diskurssianalyysi BMW yritysidentiteetti autoteollisuus saksan kieli multimodaalisuus kestävä kehitys
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202205102615

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4767]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • “Nice to get to know you” : Social presence in virtual exchange discourse 

    Háhn, Judit (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2020)
    Virtual exchange comprises online collaborative activities in facilitated, educational contexts across borders. This paper offers a multimodal approach to the study of social presence in students’ asynchronous online ...
  • "Tää näyttääkin ihan tekstiltä" : ensimmäisen luokan oppilaiden käsityksiä teksteistä ja tekstitaidoista 

    Sivén, Elina (2012)
  • Soziale Verantwortung im Nachhaltigkeitsbericht der Volkswagen AG 

    Hoppula, Juho (2019)
    Kestävä kehitys ja yritysten yhteiskuntavastuu ovat ajankohtaisia teemoja, jotka puhuttelevat ympäri maailmaa. Tässä pro gradu -tutkielmassa tarkastellaan Volkswagen AG:n yhteiskuntavastuuta. Volkswagen AG on saksalainen ...
  • Greening the supply chain towards sustainability : a holistic approach for mitigating industrial environmental impacts with sustainable improvements on firms’ environmental, economic, and social performances in the automotive industry 

    Abari, Saheed (2020)
    This study is aimed at examining the process of greening the supply chain as a holistic and pragmatic approach for mitigating industrial environmental impacts in the automotive industry. The research addresses the fundamental ...
  • Regional sustainability transition through forest-based bioeconomy? : Development actors' perspectives on related policies, power, and justice 

    Halonen, Maija; Näyhä, Annukka; Kuhmonen, Irene (Elsevier, 2022)
    Forests and forest-based bioeconomy have central roles in the contemporary sustainability transition. However, the transition towards a bioeconomy is loaded with tensions regarding economic growth, ecological integrity, ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre