dc.contributor.advisor | Dlaske, Kati | |
dc.contributor.author | Laajoki, Samuel | |
dc.date.accessioned | 2022-05-10T06:15:22Z | |
dc.date.available | 2022-05-10T06:15:22Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80964 | |
dc.description.abstract | Kestävä kehitys on nykypäivänä merkittävä yhteiskunnallinen teema ja tärkeä osa-alue ilmastonmuutoksen
torjunnassa. Tämä peilautuu myös liiketoimintaan ja autoteollisuuteen, joka parasta aikaa etsii sekä kehittää
vaihtoehtoisia ratkaisuja perinteisten fossiilisten voimanlähteiden rinnalle. Tässä kehityksessä sähköautojen rooli
korostuu, mikä puolestaan luo yrityksille tarpeen kestävää kehitystä ja sähköisyyttä vaalivan yritysidentiteetin
rakentamiselle.
Tämä kandidaatintutkielma keskittyy selvittämään millä multimodaalisilla keinoilla ja miten BMW rakentaa
itselleen kestävän kehityksen kannalta edullista yritysidentiteettiä. Huomiota kiinnitetään tässä yhteydessä
esimerkiksi niin salienssiin, typografisiin ominaisuuksiin kuin myös argumentaatioonkin. Tutkimusaineistona
käytetään BMW:n saksankielisten nettisivujen sähköautoja käsittelevää osiota.
Tutkielma osoittaa BMW:n hyödyntävän nettisivuillaan lukuisia keinoja kestävää kehitystä tukevan
yritysidentiteetin muodostamisessa. Huomiota pyritään ohjaamaan esiteltyihin sähköautoihin visuaalisten keinojen
avulla, samalla kun esimerkiksi argumentaatiota hyödyntämällä osoitetaan valmistajan suhdetta näihin sähköisiin
ajoneuvoihin ja alleviivataan niiden hankinnan kannattavuutta asiakkaan näkökulmasta. Tämän ohella aineiston
pohjalta toteutetun analyysin kautta selviää myös ihmisten esitettävän BMW-sähköautojen rinnalla, tarkoituksena
näin valmistajan kannalta suosiollisten ja ostopäätöstä tukevien assosiaatioiden herättäminen | fi |
dc.format.extent | 34 | |
dc.language.iso | de | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | multimodaalinen diskurssianalyysi | |
dc.subject.other | BMW | |
dc.subject.other | yritysidentiteetti | |
dc.title | Die diskursive Konstruktion einer nachhaltigen Unternehmensidentität auf der Webseite der BMW-AG | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202205102615 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Saksan kieli ja kulttuuri | fi |
dc.contributor.oppiaine | German Language and Culture | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 308 | |
dc.subject.yso | autoteollisuus | |
dc.subject.yso | saksan kieli | |
dc.subject.yso | multimodaalisuus | |
dc.subject.yso | kestävä kehitys | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |