Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorMertala, Pekka
dc.date.accessioned2022-05-05T06:36:27Z
dc.date.available2022-05-05T06:36:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationMertala, P. (2022). Digitarinoita : mitä on koulutusteknologiapuhe ja miksi siihen tulee suhtautua epäillen. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>13</i>(3). <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2022/digitarinoita-mita-on-koulutusteknologiapuhe-ja-miksi-siihen-tulee-suhtautua-epaillen" target="_blank">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2022/digitarinoita-mita-on-koulutusteknologiapuhe-ja-miksi-siihen-tulee-suhtautua-epaillen</a>
dc.identifier.otherCONVID_119023595
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80898
dc.description.abstractTeknologialla on teknisen olemuksensa lisäksi myös kielellinen ulottuvuus, mutta näiden kahden välillä ei välttämättä vallitse juuri minkäänlaista vastaavuussuhdetta. Tästä syystä on tärkeää kyetä erottamaan teknologian realistiset mahdollisuudet koulutusteknologiapuheen maalaamista fantasioista. Tämä artikkeli auttaa lukijaa koulutusteknologiapuheen tunnistamisessa ja kriittisessä tarkastelussa esittelemällä sen kolme tyypillistä olomuotoa; tekno-optimismin, teknosolutionismin ja teknodeterminismin.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta
dc.relation.urihttps://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2022/digitarinoita-mita-on-koulutusteknologiapuhe-ja-miksi-siihen-tulee-suhtautua-epaillen
dc.rightsCC BY 4.0
dc.subject.otherkoulutusteknologiapuhe
dc.subject.othertekno-optimismi
dc.subject.otherteknosolutionismi
dc.subject.otherteknodeterminismi
dc.titleDigitarinoita : mitä on koulutusteknologiapuhe ja miksi siihen tulee suhtautua epäillen
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202205052552
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2cd9
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.relation.numberinseries3
dc.relation.volume13
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittaja, 2022
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysokoulutusteknologia
dc.subject.ysoteknologia
dc.subject.ysoopetusteknologia
dc.subject.ysodiskurssi
dc.subject.ysodiskurssintutkimus
dc.subject.ysokieli ja kielet
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p12937
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2339
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4418
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p17817
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p21078
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p556
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.type.okmD1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

CC BY 4.0
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on CC BY 4.0