dc.contributor.author | Mertala, Pekka | |
dc.date.accessioned | 2022-05-05T06:36:27Z | |
dc.date.available | 2022-05-05T06:36:27Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Mertala, P. (2022). Digitarinoita : mitä on koulutusteknologiapuhe ja miksi siihen tulee suhtautua epäillen. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>13</i>(3). <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2022/digitarinoita-mita-on-koulutusteknologiapuhe-ja-miksi-siihen-tulee-suhtautua-epaillen" target="_blank">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2022/digitarinoita-mita-on-koulutusteknologiapuhe-ja-miksi-siihen-tulee-suhtautua-epaillen</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_119023595 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80898 | |
dc.description.abstract | Teknologialla on teknisen olemuksensa lisäksi myös kielellinen ulottuvuus, mutta näiden kahden välillä ei välttämättä vallitse juuri minkäänlaista vastaavuussuhdetta. Tästä syystä on tärkeää kyetä erottamaan teknologian realistiset mahdollisuudet koulutusteknologiapuheen maalaamista fantasioista. Tämä artikkeli auttaa lukijaa koulutusteknologiapuheen tunnistamisessa ja kriittisessä tarkastelussa esittelemällä sen kolme tyypillistä olomuotoa; tekno-optimismin, teknosolutionismin ja teknodeterminismin. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta | |
dc.relation.uri | https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2022/digitarinoita-mita-on-koulutusteknologiapuhe-ja-miksi-siihen-tulee-suhtautua-epaillen | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.subject.other | koulutusteknologiapuhe | |
dc.subject.other | tekno-optimismi | |
dc.subject.other | teknosolutionismi | |
dc.subject.other | teknodeterminismi | |
dc.title | Digitarinoita : mitä on koulutusteknologiapuhe ja miksi siihen tulee suhtautua epäillen | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202205052552 | |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_2cd9 | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | 3 | |
dc.relation.volume | 13 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittaja, 2022 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | koulutusteknologia | |
dc.subject.yso | teknologia | |
dc.subject.yso | opetusteknologia | |
dc.subject.yso | diskurssi | |
dc.subject.yso | diskurssintutkimus | |
dc.subject.yso | kieli ja kielet | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p12937 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2339 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4418 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p17817 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p21078 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p556 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.type.okm | D1 | |