dc.contributor.author | Lerkkanen, Marja-Kristiina | |
dc.date.accessioned | 2022-04-26T12:15:00Z | |
dc.date.available | 2022-04-26T12:15:00Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Lerkkanen, M.-K. (2021, 5.10.2021). Rehtorit joutuivat lujille korona-aikana : etäopetus luotiin tyhjästä muutamassa päivässä, mutta se oli vasta alkua. <i>MustRead</i>. <a href="https://www.mustread.fi/artikkelit/rehtorit-joutuivat-lujille-korona-aikana-etaopetus-luotiin-tyhjasta-muutamassa-paivassa-mutta-se-oli-vasta-alkua/" target="_blank">https://www.mustread.fi/artikkelit/rehtorit-joutuivat-lujille-korona-aikana-etaopetus-luotiin-tyhjasta-muutamassa-paivassa-mutta-se-oli-vasta-alkua/</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_117802547 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80731 | |
dc.description.abstract | Korona-ajan opetus on vaatinut kouluilta, oppilailta ja vanhemmilta monenlaista sopeutumista. Rehtorit ja opettajat tekivät ympäripyöreää päivää huolehtiakseen oppilaista. Oppilaat kaipasivat kouluyhteisöään ja vanhemmat ohjausta lasten koulunkäynnin tukemisessa. Korona-ajasta jäi kuitenkin käteen monia hyviä käytänteitä, joita kannattaa hyödyntää jatkossa, kirjoittaa kasvatustieteen professori Marja-Kristiina Lerkkanen. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Toinen Aatos Oy | |
dc.relation.ispartofseries | MustRead | |
dc.relation.uri | https://www.mustread.fi/artikkelit/rehtorit-joutuivat-lujille-korona-aikana-etaopetus-luotiin-tyhjasta-muutamassa-paivassa-mutta-se-oli-vasta-alkua/ | |
dc.rights | CC BY-ND 4.0 | |
dc.title | Rehtorit joutuivat lujille korona-aikana : etäopetus luotiin tyhjästä muutamassa päivässä, mutta se oli vasta alkua | |
dc.type | newspaper article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202204262404 | |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatuspsykologia | fi |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatuspsykologia | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_998f | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.volume | 5.10.2021 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © 2021 Toinen Aatos Oy | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | contributionToPeriodical | |
dc.relation.grantnumber | | |
dc.subject.yso | vanhemmat | |
dc.subject.yso | oppilaat | |
dc.subject.yso | perhe-elämä | |
dc.subject.yso | opetusmenetelmät | |
dc.subject.yso | COVID-19 | |
dc.subject.yso | työn kuormittavuus | |
dc.subject.yso | koulunkäynti | |
dc.subject.yso | muutosvalmius | |
dc.subject.yso | etäopiskelu | |
dc.subject.yso | etäopetus | |
dc.subject.yso | opettajat | |
dc.subject.yso | sopeutuminen | |
dc.subject.yso | yhteensovittaminen | |
dc.subject.yso | rehtorit | |
dc.subject.yso | kodin ja koulun yhteistyö | |
dc.subject.yso | työelämä | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4074 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p8131 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2259 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p988 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38829 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p129 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10624 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p25177 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1267 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p542 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1117 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6137 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p21164 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p7511 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38591 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p16262 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | |
dc.relation.funder | New York University Abu Dhabi | en |
dc.relation.funder | New York University Abu Dhabi | fi |
jyx.fundingprogram | Others | en |
jyx.fundingprogram | Muut | fi |
jyx.fundinginformation | Stressi ja vuorovaikutus luokassa -tutkimus (Teacher and Student Stress and Interaction in Classroom - TESSI). Tutkimushanke on saanut Suomen Akatemialta lisärahoituksen sekä OAJ:lta lahjoituksen opettajien ja oppilaiden kuormittuneisuuden ja hyvinvoinnin tutkimiseen koronaepidemian aikana ja sen jälkeen. | |
dc.type.okm | E1 | |