Creating a bilingual pre-school classroom: the multilayered discourses of a bilingual teacher
Palviainen, Å., & Mård-Miettinen, K. (2015). Creating a bilingual pre-school classroom: the multilayered discourses of a bilingual teacher. Language and Education, 29(5), 381-399. https://doi.org/10.1080/09500782.2015.1009092
Julkaistu sarjassa
Language and EducationPäivämäärä
2015Tekijänoikeudet
© 2015 Taylor & Francis
Julkaisija
RoutledgeISSN Hae Julkaisufoorumista
0950-0782Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/24570154
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Two languages in the air : a cross-cultural comparison of preschool teachers’ reflections on their flexible bilingual practices
Palviainen, Åsa; Protassova, Ekaterina; Mård-Miettinen, Karita; Schwartz, Mila (Routledge, 2018)Bilingual preschool education is under researched compared with bilingual school education. There is also a lack of research on bilingual preschool teachers’ agency and how they negotiate between two languages in the ... -
Two languages in the air : a cross-cultural comparison of preschool teachers’ reflections on their flexible bilingual practices
Palviainen, Åsa; Protassova, Ekaterina; Mård-Miettinen, Karita; Schwartz, Mila (Routledge, 2016)Bilingual preschool education is under researched compared with bilingual school education. There is also a lack of research on bilingual preschool teachers’ agency and how they negotiate between two languages in the ... -
Teachers' views on multilingualism : how does the presence of multiple languages in primary school English classrooms appear and to what effect? : "Mä olen suomenkielinen ... olen kaikki kieleni ihan opetellut."
Putz, Juho (2016)Monikielisyys ja sen mukanaan tuomat haasteet ja mahdollisuudet ovat suomalaisissa kouluissa jatkuvasti ja yhä vahvemmin läsnä. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten monikielisyys näkyy osana englannin kielen ... -
Changes in an early childhood education and care teacher’s practical theory in language pedagogy as a nexus : The interplay of factors affecting the change
Palojärvi, Anu; Palviainen, Åsa; Koivula, Merja; Mård-Miettinen, Karita; Rutanen, Niina (Oslo Metropolitan University, 2024)This case study focuses on an expert early childhood education and care (ECEC) teacher’s practical theory of language pedagogy when implementing bilingual pedagogy (Finnish–Swedish) in a linguistically heterogeneous group ... -
The teacher as a source of educational support : exploring teacher-child interactions and teachers' pedagogical practices in Finnish preschool classrooms
Salminen, Jenni (University of Jyväskylä, 2014)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.