Opettajaksi sopivuuden ja sopimattomuuden raja sukupuolikysymyksenä
Ylikotila, A.-K. (2021). Opettajaksi sopivuuden ja sopimattomuuden raja sukupuolikysymyksenä. J@rgonia, 19(38), 224-231. http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202202211577
Julkaistu sarjassa
J@rgoniaTekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© Anna-Kaisa Ylikotila
FM Anna-Kaisa Ylikotilan Suomen historian väitöskirja Mallikansalaisen säröilevä
ihanne – Opettajaksi sopivuuden ja sopimattomuuden määrittely suomalaisessa
opettajankoulutuksessa vuosina 1920–1945 tarkastettiin perjantaina 27.8.2021 klo 12
Jyväskylän yliopistossa. Vastaväittäjänä toimi professori Jukka Rantala Helsingin
yliopistosta ja kustoksena yliopistotutkija, dosentti Heli Valtonen. Väitöskirja on
luettavissa JYX-julkaisuarkistossa osoitteessa http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-
8783-1.
Julkaisija
Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry, Jyväskylän yliopistoISSN Hae Julkaisufoorumista
1459-305XAsiasanat
Alkuperäislähde
http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202202211577Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/104421662
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta [6040]
- J@rgonia [293]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Mitä luokanopettaja ei opi Jyväskylän yliopistossa? : luokanopettajien kokemuksia työelämästä
Parkkonen, Susanna (2021)Opintojen viimeisen vuoden aikana useat luokanopettajaopiskelijat ”heräävät” siihen, että heidän tulisi näillä tiedoilla ja taidoilla lähteä kantamaan opetuksellinen vastuu luokallisesta oppilaita. Onko jotain, mitä en ... -
The challenge of pre-examination system in Turkey for teacher candidates and potential solutions to the challenge
Atac, Cagil (2019)In this study, the researcher investigates the selection procedure for teacher candidates in Turkey from the past to today. Historical background of teacher training and the selection methods to teacher training programs ... -
Ihanteet karisevat ja tuleva arkipäiväisyys saa sijaa : uran alkuvaiheissa olleiden naiskansakoulunopettajien professionaalisen identiteetin rakentuminen 1922–1929
Kupiainen, Sanni (2020)Itsenäistymisen jälkeen suomalainen yhteiskunta koki muutoksia elinkeino- ja väestörakenteiden sekä lainsäädännön muuttuessa. Itsenäinen Suomi vakiinnutti hallinnollisia organisaatioitaan, johon myös kansakoululaitos kuului. ... -
Toimintatutkimus, tarinat ja opettajaksi tulemisen taito : narratiivisen identiteettityön kehittäminen opettajankoulutuksessa toimintatutkimuksen avulla
Heikkinen, Hannu L. T. (Jyväskylän yliopisto, 2001)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.