Peruskoulun oppilasarvostelua kehittämässä
Korpinen, E. (2013). Peruskoulun oppilasarvostelua kehittämässä. In J. Kauranne (Ed.), Rinnakkaiskoulusta yhtenäiseen peuskouluun (pp. 270-306). Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura. Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seuran vuosikirja. https://journal.fi/koulujamenneisyys/article/view/99852
Authors
Editors
Date
2013Copyright
© 2013 Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura
Publisher
Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seuraParent publication ISBN
978-952-67639-2-7Is part of publication
Rinnakkaiskoulusta yhtenäiseen peuskouluunISSN Search the Publication Forum
0780-7694
Original source
https://journal.fi/koulujamenneisyys/article/view/99852Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/22887776
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Peruskoulun arvioinnin kehitystyössä ollaan vaikeiden valintojen äärellä
Ketonen, Laura (Jyväskylän yliopisto, 2023)Arvioitavien tavoitteiden määrä on nykyisellään liian suuri, mutta kaikkia vaikeasti arvioitavia taitojakaan ei kannata jättää arvioinnista pois. Perinteinen kouluarviointi ei kannusta yhteistyöhön, luovuuteen tai virheistä ... -
The Finnish success in Pisa - and some reasons behind it : Pisa 2000
Välijärvi, Jouni (University of Jyväskylä, Institute for Educational Research, 2002) -
Peruskoulua oppimassa : oppimistulosten arvioinnit koulutusta kehittämässä
Rautopuro, Juhani; Ouakrim-Soivio, Najat; Välimaa, Jussi (Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura, 2023)Artikkelissa tarkastelemme suomalaisen peruskoulun sekä kansainvälisten ja kansallisten oppimistulosten arvioinnin roolia oppivelvollisuuskoulun muutoksissa. Kysymme artikkelissamme, miten oppimistuloksista saatua tietoa ... -
Health Education Teachers’ Assessment Conceptions and Practices : Identifying Assessment Profiles
Paakkari, Olli; Paakkari, Leena; Haapala, Henna; Hirvensalo, Mirja (Routledge, 2022)The study explored the latent construct underlying the assessment conceptions and practices of Finnish Health Education teachers (n = 165) in the context of curricula, seeking thereby to identify the teachers’ assessment ... -
Exploring pre-service special needs teachers’ assessment conceptions and assessment self-efficacy
Kyttälä, Minna; Björn, Piia Maria; Rantamäki, Milla; Närhi, Vesa; Aro, Mikko (Routledge, 2023)This survey study (N = 148) investigates the interrelationships between assessment conceptions, assessment self-efficacy, prior education, and teaching experience amongst Finnish pre-service special educational needs ...