Peruskoulun oppilasarvostelua kehittämässä
Korpinen, E. (2013). Peruskoulun oppilasarvostelua kehittämässä. In J. Kauranne (Ed.), Rinnakkaiskoulusta yhtenäiseen peuskouluun (pp. 270-306). Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura. Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seuran vuosikirja. https://journal.fi/koulujamenneisyys/article/view/99852
Julkaistu sarjassa
Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seuran vuosikirjaTekijät
Toimittajat
Päivämäärä
2013Tekijänoikeudet
© 2013 Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura
Julkaisija
Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seuraEmojulkaisun ISBN
978-952-67639-2-7Kuuluu julkaisuun
Rinnakkaiskoulusta yhtenäiseen peuskouluunISSN Hae Julkaisufoorumista
0780-7694
Alkuperäislähde
https://journal.fi/koulujamenneisyys/article/view/99852Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/22887776
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Peruskoulun arvioinnin kehitystyössä ollaan vaikeiden valintojen äärellä
Ketonen, Laura (Jyväskylän yliopisto, 2023)Arvioitavien tavoitteiden määrä on nykyisellään liian suuri, mutta kaikkia vaikeasti arvioitavia taitojakaan ei kannata jättää arvioinnista pois. Perinteinen kouluarviointi ei kannusta yhteistyöhön, luovuuteen tai virheistä ... -
The Finnish success in Pisa - and some reasons behind it : Pisa 2000
Välijärvi, Jouni (University of Jyväskylä, Institute for Educational Research, 2002) -
Peruskoulua oppimassa : oppimistulosten arvioinnit koulutusta kehittämässä
Rautopuro, Juhani; Ouakrim-Soivio, Najat; Välimaa, Jussi (Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura, 2023)Artikkelissa tarkastelemme suomalaisen peruskoulun sekä kansainvälisten ja kansallisten oppimistulosten arvioinnin roolia oppivelvollisuuskoulun muutoksissa. Kysymme artikkelissamme, miten oppimistuloksista saatua tietoa ... -
Health Education Teachers’ Assessment Conceptions and Practices : Identifying Assessment Profiles
Paakkari, Olli; Paakkari, Leena; Haapala, Henna; Hirvensalo, Mirja (Routledge, 2022)The study explored the latent construct underlying the assessment conceptions and practices of Finnish Health Education teachers (n = 165) in the context of curricula, seeking thereby to identify the teachers’ assessment ... -
Exploring pre-service special needs teachers’ assessment conceptions and assessment self-efficacy
Kyttälä, Minna; Björn, Piia Maria; Rantamäki, Milla; Närhi, Vesa; Aro, Mikko (Routledge, 2023)This survey study (N = 148) investigates the interrelationships between assessment conceptions, assessment self-efficacy, prior education, and teaching experience amongst Finnish pre-service special educational needs ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.