Lapset USSR in Construction ja N.S. Frauen-Warte -lehtien valokuvissa 1930–1939
Pitkänen, S. (2021). Lapset USSR in Construction ja N.S. Frauen-Warte -lehtien valokuvissa 1930–1939. Idäntutkimus, 28(2), 55-60. https://doi.org/10.33345/idantutkimus.110182
Published in
IdäntutkimusAuthors
Date
2021Copyright
© 2021 Venäjän ja Itä-Euroopan tutkimuksen seura
Publisher
Suomen Venäjän ja Itä-Euroopan tutkimuksen seuraISSN Search the Publication Forum
1237-6051Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/100262600
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
”Olkoon aurinko aina!” : neuvostolapsuuden valokuvarepresentaatiot Lenin-museon erikoisnäyttelyssä
Pitkänen, Silja (Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2022) -
Neuvostoliittolainen lapsiperhearki 1930-luvun propagandavalokuvissa
Pitkänen, Silja (Suomen Venäjän ja Itä-Euroopan tutkimuksen seura, 2019)Vuonna 1930 perustettu aikakauslehti SSSR na Stroike oli Neuvostoliitolle keskeinen propagandan väylä. Lehti ilmestyi 1930-luvulla viidellä kielellä: englanniksi, ranskaksi, saksaksi, venäjäksi, ja Espanjan sisällissodan ... -
Espanjan kuvaa rakentamassa : New York Timesin poliittiset puheenvuorot Espanjaan liittyvässä valokuvajournalismissa 1936 - 1953
Titoff, Ville (2015)Tässä pro-gradu-tutkielmassa perehdytään historialliseen visuaaliseen aineistoon ja sen hyödyntämiseen poliittis-historiallisessa tutkimuksessa. Tarkemmin sanottuna tutkielma käsittelee sitä, kuinka New York Times -lehden ... -
Kolmenlaisia työntekijöitä : lehtikuvatutkimus suomalaisesta työelämästä
Järvinen, Laura (2018)Tutkimustehtävänä on selvittää, millainen on Helsingin Sanomien Ura & työelämä -palstalta vuoden ajalta kerättyjen valokuvien muodostama diskurssi, tarina työelämästä. Olettamuksena on, että työelämästä kertovalla palstalta ... -
Interpretation of journalistic photographs as an instrument of visual literacy education
Kędra, Joanna (University of Jyväskylä, 2016)Images are produced, used and distributed on an enormous scale. However, the skills of understanding, interpreting and using images as well as thinking and learning in terms of images are taken for granted, and thus, ...