Levél Finnországból
Adrienn, K. (2021). Levél Finnországból. Fordítástudomány, 23(2), 151-155. https://doi.org/10.35924/fordtud.23.2.15
Published in
FordítástudományAuthors
Date
2021Copyright
© 2021 ELTE Bölcsészettudományi Kar
Publisher
ELTE Bölcsészettudományi KarISSN Search the Publication Forum
1419-7480Keywords
Original source
https://ojs3.mtak.hu/index.php/fordtud/article/view/7825Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/103543680
Metadata
Show full item recordLicense
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
A kulturális különbségek jelentősége a magyar nyelv tanításában
Karizs, Krisztina (University of Jyväskylä, 2020)Diplomatic and cultural ties between South Korea and Hungary were established more than 25 years ago. In 1988, the Department of Hungarian Studies was created at Hankuk University of Foreign Studies. Since its creation, ... -
Hungarológia a Távol-Keleten : Korea és Japán
Karizs, Krisztina; Fenyvesi, Kristof; Lahdelma, Tuomo (University of Jyväskylä, 2020)The International Congress of Hungarian Studies takes place every five years to provide an academic forum for scholars worldwide. In 2016, as the opening of the University of Pécs's 650th-anniversary celebrations, the 8th ... -
Aikuisten kielenoppijoiden vuorovaikutuskompetenssin kehittyminen luokkahuoneen ulkopuolisissa oppimisympäristöissä
Lilja, Niina; Eilola, Laura; Jokipohja, Anna-Kaisa; Piirainen-Marsh, Arja (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)There are more newcomers to Finland than ever before. One of the biggest challenges for language education is to develop pedagogical methods that facilitate adult learners’ access to social encounters in Finnish and help ... -
Kielenoppija tarvitsee mediaation taitoja ja avaran käsityksen kääntämisestä
Kinnunen, Tuija; Koskinen, Kaisa; Koponen, Maarit (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2021)Pohdimme kirjoituksessamme, mitkä ajatukset kääntämisestä olisivat tärkeitä kieltenopettajille ja kielenoppijoille. Tarkastelemme käännöstieteen näkökulmasta, miksi mediaatio on tärkeä osa eurooppalaista viitekehystä ... -
Teachers as policy agents in multilingual classrooms
Tarnanen, Mirja (University of Edinburgh; Jyväskylän yliopisto; Turun yliopisto; Stockholm University, 2021)