Alkuorientaatio koronan keskellä : alkukeitoksen avulla kemian opintoihin kiinni
Valto, P. (2021). Alkuorientaatio koronan keskellä : alkukeitoksen avulla kemian opintoihin kiinni. Yliopistopedagogiikka, 28(2). https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2021/12/20/alkuorientaatio-koronan-keskella-alkukeitoksen-avulla-kemian-opintoihin-kiinni/
Julkaistu sarjassa
YliopistopedagogiikkaTekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja, 2021
Korkeakouluopintojen merkityksellinen aloitus antaa suuntaa niiden yleiselle sujuvuudelle. Yliopistojen alkuorientaatioviikoilla tai -kursseilla on täten suuri merkitys opintoihin integroitumiselle ja myös niiden jatkuvuudelle. Jyväskylän yliopiston kemian laitoksella alkuorientaatio on vuodesta 2007 lähtien järjestetty kahden opintopisteen arvoisena kemian perusopintokokonaisuuteen sisältyvänä Alkukeitos-kurssina. Kurssin tavoitteena on tukea kemian opiskelijoiden opintojen sujuvaa aloitusta ja opintoihin sitoutumista. Syksyllä 2020 Alkukeitos-kurssin järjestäminen aiheutti haasteita vallitsevan koronatilanteen vuoksi. Kurssin korona-ajan toimintamallin toimivuutta arvioitiin palautekeskustelujen ja Moodle-oppimisympäristön palauteosion avulla. Haasteista huolimatta kurssin suunnittelu- ja toteutustyö palkittiin aloittavien opiskelijoiden pääosin positiivisella palautteella. Haasteena osin verkko- ja pienryhmätoteutusta hyödyntäneessä orientaatiossa oli aloittavien opiskelijoiden ryhmäytyminen ja sitoutuminen opiskeltavaan aineeseen.
...
Julkaisija
Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forumISSN Hae Julkaisufoorumista
2242-8070Asiasanat
Alkuperäislähde
https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2021/12/20/alkuorientaatio-koronan-keskella-alkukeitoksen-avulla-kemian-opintoihin-kiinni/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/103489797
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Opiskelijoiden kokemuksia kemian opiskelusta koronakevään aikana
Valto, Piia; Lahtinen, Tanja (Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum, 2021)Koronapandemia sulki korkeakoulut keväällä 2020 hyvin nopealla aikataululla. Jyväskylän yliopiston kemian laitoksella siirryttiin etäopiskelujaksolle ja tehtiin nopea digiloikka etäopiskelun mahdollistamiseksi. Opiskelijoiden ... -
Review of the 10 Most Challengings Aspects of Making Hybrid Education Efficient and Enjoyable for Learners
Leoste, Janika; Väät, Sirly; Lazar, Csilla; Fenyvesi, Kristóf; Mäkelä, Tiina (Tallinna ülikool, 2022)Our goal was to describe the 10 most challenging aspects that need to be considered when making hybrid education efficient and enjoyable for children. In this context, by hybrid education we refer to both emergency online ... -
Perheellisten ja lapsettomien yliopisto-opiskelijoiden opintoihin kiinnittyminen keskellä koronaviruspandemiaa
Perämäki, Riikka; Kuosmanen, Anni; Tuhkala, Ari (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2023)Keväällä 2020 yliopistot joutuivat siirtämään suurimman osan opetuksesta verkkoon koronapandemian vuoksi. Opiskeluolosuhteiden äkillinen muutos sekä pandemian pitkittyminen ovat aiheuttaneet huolta opiskelijoiden hyvinvoinnin ... -
University students’ (dis)engagement experiences in synchronous sessions during the COVID-19 pandemic
Oittinen, Tuire; Háhn, Judith; Räisänen, Tiina (Digital Culture & Education, 2022)In the past two years, student engagement in online learning situations has become a mutual concern for educators all over the world. The impact of working in online environments and using video and other communication ... -
Digiympäristöt hallitsevien luokanopettajien kokemuksia pandemiakevään etäopetuksesta
Kariuki, Mira (2024)Tämän tutkimuksen avulla tarkastellaan digiympäristöt hallitsevien luokanopettajien kokemuksia pandemiakevään 2020 etäopetusajasta. Tutkimus käsittelee 4.-6. luokkien luokanopettajien käyttämiä toimintatapoja ja sähköisten ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.