Alkuorientaatio koronan keskellä : alkukeitoksen avulla kemian opintoihin kiinni
Valto, P. (2021). Alkuorientaatio koronan keskellä : alkukeitoksen avulla kemian opintoihin kiinni. Yliopistopedagogiikka, 28(2). https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2021/12/20/alkuorientaatio-koronan-keskella-alkukeitoksen-avulla-kemian-opintoihin-kiinni/
Published in
YliopistopedagogiikkaAuthors
Date
2021Copyright
© Kirjoittaja, 2021
Korkeakouluopintojen merkityksellinen aloitus antaa suuntaa niiden yleiselle sujuvuudelle. Yliopistojen alkuorientaatioviikoilla tai -kursseilla on täten suuri merkitys opintoihin integroitumiselle ja myös niiden jatkuvuudelle. Jyväskylän yliopiston kemian laitoksella alkuorientaatio on vuodesta 2007 lähtien järjestetty kahden opintopisteen arvoisena kemian perusopintokokonaisuuteen sisältyvänä Alkukeitos-kurssina. Kurssin tavoitteena on tukea kemian opiskelijoiden opintojen sujuvaa aloitusta ja opintoihin sitoutumista. Syksyllä 2020 Alkukeitos-kurssin järjestäminen aiheutti haasteita vallitsevan koronatilanteen vuoksi. Kurssin korona-ajan toimintamallin toimivuutta arvioitiin palautekeskustelujen ja Moodle-oppimisympäristön palauteosion avulla. Haasteista huolimatta kurssin suunnittelu- ja toteutustyö palkittiin aloittavien opiskelijoiden pääosin positiivisella palautteella. Haasteena osin verkko- ja pienryhmätoteutusta hyödyntäneessä orientaatiossa oli aloittavien opiskelijoiden ryhmäytyminen ja sitoutuminen opiskeltavaan aineeseen.
...


Publisher
Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forumISSN Search the Publication Forum
2242-8070Keywords
Original source
https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2021/12/20/alkuorientaatio-koronan-keskella-alkukeitoksen-avulla-kemian-opintoihin-kiinni/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/103489797
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Opiskelijoiden kokemuksia kemian opiskelusta koronakevään aikana
Valto, Piia; Lahtinen, Tanja (Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum, 2021)Koronapandemia sulki korkeakoulut keväällä 2020 hyvin nopealla aikataululla. Jyväskylän yliopiston kemian laitoksella siirryttiin etäopiskelujaksolle ja tehtiin nopea digiloikka etäopiskelun mahdollistamiseksi. Opiskelijoiden ... -
Review of the 10 Most Challengings Aspects of Making Hybrid Education Efficient and Enjoyable for Learners
Leoste, Janika; Väät, Sirly; Lazar, Csilla; Fenyvesi, Kristóf; Mäkelä, Tiina (Tallinna ülikool, 2022)Our goal was to describe the 10 most challenging aspects that need to be considered when making hybrid education efficient and enjoyable for children. In this context, by hybrid education we refer to both emergency online ... -
Using a blended approach to enrich MOOCs on Finnish education
Kananen, Päivi; Kiviniemi, Ari; Kytölä, Liisa; Nykopp, Minna (European Association of Distance Teaching Universities, 2021)Blended education embraces various combinations of face-to-face and online teaching. It has become a normal part of higher education degree programmes. Since the late 1990s, the Open University of the University of Jyväskylä ... -
Case: koronan aiheuttaman etäopetuksen vaikutukset opiskelijoiden kokemukseen hyvinvoinnista ammatillisessa koulutuksessa
Heinonen, Tuomas (2021)Koronapandemia aiheutti pitkän etäopetusjakson ammatillisessa koulutuksessa. Tässä tutkimuksessa kartoitettiin opiskelijoiden opintojen sujumista ja opiskelijoiden hyvinvointia tapaustutkimuksella maaliskuussa 2021 yli ... -
University students’ (dis)engagement experiences in synchronous sessions during the COVID-19 pandemic
Oittinen, Tuire; Háhn, Judith; Räisänen, Tiina (Digital Culture & Education, 2022)In the past two years, student engagement in online learning situations has become a mutual concern for educators all over the world. The impact of working in online environments and using video and other communication ...