Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorHietamäki, Sari
dc.date.accessioned2021-11-25T10:02:42Z
dc.date.available2021-11-25T10:02:42Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationHietamäki, S. (2021). Tietämätön opettaja demokratiakasvatuksessa : kollaboratiivinen autoetnografia opettajankoulutuksesta. <i>Kasvatus ja aika</i>, <i>15</i>(3-4), 369-383. <a href="https://doi.org/10.33350/ka.109754" target="_blank">https://doi.org/10.33350/ka.109754</a>
dc.identifier.otherCONVID_102001230
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78788
dc.description.abstractTämä artikkeli tutkii ranskalaisajattelija Jacques Rancièren älyjen tasa-arvon käsitettä sekä tasa-arvon periaatetta demokratiakasvatuksessa. Artikkelin kollaboratiivinen empiirinen aineisto koostuu 19 opettajaopiskelijan sekä heidän opettajanaan toimineen kirjoittajan autoetnografisista teksteistä yhden lukuvuoden mittaisen kurssin ajalta. Kirjoittajan kokoama ja kertoma moniääninen autoetnografinen tarina tuo esiin erilaisia näkökulmia opettajuuteen ja opettajaksi kasvamiseen, joita peilataan Rancièren ajatteluun. Artikkeli valottaa Rancièren filosofian antia demokratiakasvatukselle ja konkretisoi Rancièren käsitteitä. Lisäksi artikkeli jäsentää älyjen tasa-arvoa autoetnografisen tutkimusmetodin perustana. Artikkeli tarjoaa yhden esimerkin, kuinka demokratiakasvatusta voi toteuttaa ja samalla opettaa yliopistossa.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura
dc.relation.ispartofseriesKasvatus ja aika
dc.rightsCC BY-NC-ND 4.0
dc.subject.otherdemokratiakasvatus
dc.subject.otherkollaboratiivinen autoetnografia
dc.titleTietämätön opettaja demokratiakasvatuksessa : kollaboratiivinen autoetnografia opettajankoulutuksesta
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202111255795
dc.contributor.laitosHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.laitosFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange369-383
dc.relation.issn1797-2299
dc.relation.numberinseries3-4
dc.relation.volume15
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2021 Kasvatus & Aika
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysodemokratia
dc.subject.ysokasvatus
dc.subject.ysoopettajankoulutus
dc.subject.ysotasa-arvo
dc.subject.ysoemansipaatio
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p742
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p476
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10746
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2399
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6364
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.relation.doi10.33350/ka.109754
dc.type.okmA1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

CC BY-NC-ND 4.0
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on CC BY-NC-ND 4.0