Multilingualism in Language Education : Examining the Outcomes in the Context of Finland
Pitkänen-Huhta Anne. (2021). Multilingualism in Language Education : Examining the Outcomes in the Context of Finland. In P. Juvonen, & M. Källkvist (Eds.), Pedagogical Translanguaging : Theoretical, Methodological and Empirical Perspectives (pp. 226-245). Multilingual Matters. Bilingual Education and Bilingualism, 132. https://doi.org/10.21832/9781788927383-014
Julkaistu sarjassa
Bilingual Education and BilingualismTekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© 2021 Päivi Juvonen, Marie Källkvist and the authors of individual chapters.
Julkaisija
Multilingual MattersEmojulkaisun ISBN
978-1-78892-737-6Kuuluu julkaisuun
Pedagogical Translanguaging : Theoretical, Methodological and Empirical PerspectivesAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/101954788
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Schoolscapes in Multicultural Centers in Finland : How Staff Members Perceive Multilingualism
Ishimoto, Marino (2020)This study aims at exploring how multilingualism is represented in multicultural centers in Finland, and interpretations of these representations made by the staff members in multicultural centers through the lens of ... -
Multilingual Pedagogies for Anticolonial TESOL? An Analysis of Pre-service Teachers’ Voices from Finland
Ennser-Kananen, Johanna; Iikkanen, Päivi; Skinnari, Kristiina (Springer, 2023)In this chapter, we bring together critical perspectives on the position of English in Finnish society and in the world with data and experiences from a Finnish teacher education context. We show how pre-service English ... -
”Englanti jyrää” : kieltenopettajien keinoja ja ehdotuksia kielivalintojen monipuolistamiseksi
Veivo, Outi; Pollari, Pirjo; Toomar, Jaana; Mäntylä, Katja (Helsingin yliopisto, 2021)Suomen kouluissa opiskellaan yhä vähemmän ja yhä harvempia vieraita kieliä. Valinnaisten kielten opiskelun suosio on laskenut, ja kielitaito on vaarassa jäädä pelkän englannin varaan. Erilaisia toimenpiteitä, kuten kielen ... -
Teachers as policy agents in multilingual classrooms
Tarnanen, Mirja (University of Edinburgh; Jyväskylän yliopisto; Turun yliopisto; Stockholm University, 2021) -
Raising awareness of multilingualism as lived : in the context of teaching English as a foreign language
Kalaja, Paula; Pitkänen-Huhta, Anne (Routledge, 2020)Tässä artikkelissa esitellään mahdollisuuksia herätellä kielen oppijoiden kieli- ja kulttuuritietoisuutta. Esitellyt mahdollisuudet pohjautuvat 24 empiirisen tutkimuksen kriittiseen arviointiin. Tutkimuksissa käytettiin ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.