Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorKyppö, Jorma
dc.contributor.authorLepola, Tuomas
dc.date.accessioned2021-11-17T06:20:36Z
dc.date.available2021-11-17T06:20:36Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78677
dc.description.abstractTutkimuksen tavoitteena on vastata kysymykseen, onko mobiili- ja videopeleissä suosiossa oleva mikrotransaktioihin perustuva ansaintamalli eettinen lasten ja nuorten näkökulmasta tarkasteltuna. Tutkimuksessa perehdytään mobiili- ja videopeleissä esiintyviin mikrotransaktioihin ja virtuaalihyödykkeisiin. Käsitteet avataan tarkemmin lukijalle, sekä perehdytään niihin liittyviin aiheisiin, kuten yllätyslaatikoihin. Tutkielmassa käsitellään mikrotransaktioansaintamallin rahallista suuruutta, sekä lasten ja nuorten pelaajamääriä ikäryhmittäin. Tutkimuksessa pohditaan eettisyyttä jo olemassa olevien tutkimusten ja aiheeseen liittyvän uutisoinnin avulla.fi
dc.description.abstractThe purpose of this research is to answer the question: is the microtransaction revenue model that is widely used in mobile and video games ethical in the scope of children and youth. In this research paper microtransactions and virtual goods are introduced to the reader. Concepts will be explained more thoroughly to the reader and the topics that are connected to those concepts are examined which includes for example loot boxes. This research paper discusses microtransactions’ revenue size and the number of players in children and youth by age groups. This research paper reflects ethics by utilizing earlier research from published research articles as well as news that are linked to the subject.en
dc.format.extent41
dc.language.isofi
dc.subject.othermikrotransaktiot
dc.titleMobiili- ja videopeleissä esiintyvän mikrotransaktioansaintamallin eettisyys lasten ja nuorten näkökulmasta
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202111175688
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysomobiilipelit
dc.subject.ysonuoret
dc.subject.ysotietokonepelit
dc.subject.ysolapset (ikäryhmät)
dc.subject.ysovideopelit
dc.subject.ysoeettisyys
dc.subject.ysodigitaaliset pelit


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot