Kunnallisten suojelukasvatuslaitosten oppilaiden normit, traditionaalinen vs. terapeuttinen laitoskasvatus ja laitosajan käyttäytyminen
Authors
Date
1978Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation.
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Näkökulmia kuvataiteen terapeuttisuuteen : oppilaiden ja kuvataiteilijan kokemuksia
Ylinen, Saila (2018)Tämän tutkielman tarkoituksena on ollut tarkastella terapeuttisen kuvataiteen kokemuksia kahden näkökulman kautta. Oppilasaineistossa on keskitytty oppilaiden kokemuksiin kuvataiteesta sekä kuvataidetuntien herättämiin ... -
John Caldwell et al., “The Social Context of AIDS in Sub-Saharan Africa”
Stark, Laura (Universitätsverlag Göttingen, 2023) -
Psykologista miestutkimusta maskuliinisuuden ja väkivallan suhteesta
Aho, Timo (Westermarck-seura, 2022) -
Koulukiusaaminen ilmiönä : yläkoulun oppilaiden kokemuksia kiusaamisesta
Hamarus, Päivi (Jyväskylän yliopisto, 2006)Hamaruksen mukaan kiusaaminen perustuu usein kiusaajan tavoittelemalle valta-asemalle yhteisössä ja alkaa jonkun oppilaan erilaisuuden nimeämisestä. Tästä piirteestä luodaan nimityksiä ja kiusatulle rakennetaan maine, joka ... -
Oppilaiden kurinalaistamista ja kategorisointia : suomalaisten oppikoulujen rangaistuskäytänteistä
Puranen-Impola, Karoliina (Suomen kouluhistoriallinen seura, 2022)Lectio praecursoria Suomen historian väitöskirjaan Kurinalaistamisen ja kategorisoinnin keino. Rangaistuskäytänteet seitsemässä suomalaisessa oppikoulussa 1905–1925, Jyväskylän yliopistossa 28.1.2022.