Kolmas sektori sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja monikielisyyden tukipilarina : Paremmin Yhdessä ry tukemassa opettajaopiskelijoiden valmiuksia
Cordoba, P. (2021). Kolmas sektori sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja monikielisyyden tukipilarina: Paremmin Yhdessä ry tukemassa opettajaopiskelijoiden valmiuksia. Kieli, koulutus ja yhteiskunta.12(5). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2021/kolmas-sektori-sosiaalisen-oikeudenmukaisuuden-ja-monikielisyyden-tukipilarina-paremmin-yhdessa-ry-tukemassa-opettajaopiskelijoiden-valmiuksia
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2021
Monikielisiä opiskelijoita on Suomessa yhä enemmän, ja opettajankoulutuksen tulisi vastata tähän ilmiöön antamalla opettajaksi opiskeleville valmiudet monikielisten oppijoiden ohjaamiseen ja tukemiseen heidän tarpeidensa mukaan. Tähän tarvitaan teorian lisäksi kokemusta maahanmuuttajataustaisten oppijoiden kanssa toimimisesta. Kolmannella sektorilla toimivat järjestöt ovat nousseet esille maahan muuttaneiden kotouttamisen ja koulutuksen tukijoina (Pöyhönen, Suni & Tarnanen, 2019). Kokemusta monikielisistä oppijoista voi saada kotoutumista tukevista järjestöistä, kuten Jyväskylässä toimivasta Paremmin Yhdessä ry:stä.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2021/kolmas-sektori-sosiaalisen-oikeudenmukaisuuden-ja-monikielisyyden-tukipilarina-paremmin-yhdessa-ry-tukemassa-opettajaopiskelijoiden-valmiuksiaMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Elements of Participation in the Third Sector : Case Paremmin Yhdessä Ry
Päivinen, Kaarina (2021)Tässä tapaustutkimuksessa selvitetään, mitkä tekijät tukevat Paremmin yhdessä -yhdistyksen osallistumista kolmannella sektorilla tapahtuvaan palveluiden tuottamiseen. Tutkimuskysymyksenä on, mitkä tekijät edistävät kolmannen ... -
Opettajaopiskelijoiden kokemuksia pariohjelmointiharjoitukseen vaikuttaneista tekijöistä
Hartikainen, Veeti (2022)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli perehtyä opettajaopiskelijoiden pariohjelmointiharjoitukseen vaikuttaneisiin tekijöihin sekä selvittää sitä, miten ja mitkä tekijät vaikuttivat koettuun oppimiseen. Tutkittava aihe on ... -
Opettajaopiskelijoiden inkluusiovalmiudet
Pehkonen, Anu; Pöyhönen, Maija (2012)Tulevaisuudessa koulu muuttuu todennäköisesti entistä inklusiivisemmaksi, joten tarvi-taan tietoa siitä, millaiset inkluusiovalmiudet työelämään lähtevät opiskelijat koulutuk-sessaan saavat. Tässä tutkimuksessa tutkittiin ... -
”Ymmärretään enemmän toisiamme paremmin kuin suomalaiset” : maahanmuuttajataustaisten nuorten kokemuksia vertaissuhteistaan
Amin, Hibaaq (2023)Tässä tutkimuksessa tutkittiin maahanmuuttajataustaisten nuorten vertaissuhteita. Kansainväliset sekä kansalliset tutkimukset ovat osoittaneet, kuinka ystävyyssuhteet jakautuvat usein maahanmuuttajataustaisten nuorten sekä ... -
Vapaaehtoiset suomen kielen oppimista tukemassa
Leskinen, Kirsi (2016)Tutkielmani käsittelee vapaaehtoistoimintaa, jonka tavoitteena on tukea maahanmuuttajien suomen kielen oppimista. Tämänhetkinen kotouttamispolitiikka korostaa kolmannen sektorin roolia viranomaispalveluiden täydentäjänä, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.