Kolmas sektori sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja monikielisyyden tukipilarina : Paremmin Yhdessä ry tukemassa opettajaopiskelijoiden valmiuksia
Cordoba, P. (2021). Kolmas sektori sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja monikielisyyden tukipilarina: Paremmin Yhdessä ry tukemassa opettajaopiskelijoiden valmiuksia. Kieli, koulutus ja yhteiskunta.12(5). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2021/kolmas-sektori-sosiaalisen-oikeudenmukaisuuden-ja-monikielisyyden-tukipilarina-paremmin-yhdessa-ry-tukemassa-opettajaopiskelijoiden-valmiuksia
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaAuthors
Date
2021Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2021
Monikielisiä opiskelijoita on Suomessa yhä enemmän, ja opettajankoulutuksen tulisi vastata tähän ilmiöön antamalla opettajaksi opiskeleville valmiudet monikielisten oppijoiden ohjaamiseen ja tukemiseen heidän tarpeidensa mukaan. Tähän tarvitaan teorian lisäksi kokemusta maahanmuuttajataustaisten oppijoiden kanssa toimimisesta. Kolmannella sektorilla toimivat järjestöt ovat nousseet esille maahan muuttaneiden kotouttamisen ja koulutuksen tukijoina (Pöyhönen, Suni & Tarnanen, 2019). Kokemusta monikielisistä oppijoista voi saada kotoutumista tukevista järjestöistä, kuten Jyväskylässä toimivasta Paremmin Yhdessä ry:stä.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Keywords
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2021/kolmas-sektori-sosiaalisen-oikeudenmukaisuuden-ja-monikielisyyden-tukipilarina-paremmin-yhdessa-ry-tukemassa-opettajaopiskelijoiden-valmiuksiaMetadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Elements of Participation in the Third Sector : Case Paremmin Yhdessä Ry
Päivinen, Kaarina (2021)Tässä tapaustutkimuksessa selvitetään, mitkä tekijät tukevat Paremmin yhdessä -yhdistyksen osallistumista kolmannella sektorilla tapahtuvaan palveluiden tuottamiseen. Tutkimuskysymyksenä on, mitkä tekijät edistävät kolmannen ... -
Opettajaopiskelijoiden kokemuksia pariohjelmointiharjoitukseen vaikuttaneista tekijöistä
Hartikainen, Veeti (2022)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli perehtyä opettajaopiskelijoiden pariohjelmointiharjoitukseen vaikuttaneisiin tekijöihin sekä selvittää sitä, miten ja mitkä tekijät vaikuttivat koettuun oppimiseen. Tutkittava aihe on ... -
Opettajaopiskelijoiden inkluusiovalmiudet
Pehkonen, Anu; Pöyhönen, Maija (2012)Tulevaisuudessa koulu muuttuu todennäköisesti entistä inklusiivisemmaksi, joten tarvi-taan tietoa siitä, millaiset inkluusiovalmiudet työelämään lähtevät opiskelijat koulutuk-sessaan saavat. Tässä tutkimuksessa tutkittiin ... -
”Ymmärretään enemmän toisiamme paremmin kuin suomalaiset” : maahanmuuttajataustaisten nuorten kokemuksia vertaissuhteistaan
Amin, Hibaaq (2023)Tässä tutkimuksessa tutkittiin maahanmuuttajataustaisten nuorten vertaissuhteita. Kansainväliset sekä kansalliset tutkimukset ovat osoittaneet, kuinka ystävyyssuhteet jakautuvat usein maahanmuuttajataustaisten nuorten sekä ... -
Vapaaehtoiset suomen kielen oppimista tukemassa
Leskinen, Kirsi (2016)Tutkielmani käsittelee vapaaehtoistoimintaa, jonka tavoitteena on tukea maahanmuuttajien suomen kielen oppimista. Tämänhetkinen kotouttamispolitiikka korostaa kolmannen sektorin roolia viranomaispalveluiden täydentäjänä, ...