dc.contributor.author | Pelkonen, Jenni | |
dc.contributor.author | Virtanen, Tuomo | |
dc.date.accessioned | 2021-09-27T09:29:26Z | |
dc.date.available | 2021-09-27T09:29:26Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Pelkonen, J., & Virtanen, T. (2021). Nuorten koulupoissaolot : kurkistus koulupoissaolokäsitteisiin ja -tekijöihin sekä tukitoimiin. <i>Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin</i>, <i>31</i>(1), 68-77. <a href="https://bulletin.nmi.fi/2021/03/03/nuorten-koulupoissaolot-kurkistus-koulupoissaolokasitteisiin-ja-tekijoihin-seka-tukitoimiin/" target="_blank">https://bulletin.nmi.fi/2021/03/03/nuorten-koulupoissaolot-kurkistus-koulupoissaolokasitteisiin-ja-tekijoihin-seka-tukitoimiin/</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_51884503 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77915 | |
dc.description.abstract | Tutkimukset osoittavat, että pitkittyneet koulupoissaolot aiheuttavat ongelmia nuorille, vanhemmille, kouluille ja koko yhteiskunnalle. Koulupoissaolotyyppien avulla voidaan tunnistaa nuoresta, huoltajasta ja koulusta johtuva poissaolo. Koulupoissaolojen taustalla voi olla jopa 60 eri syytekijää, joita on tärkeä oppia tunnistamaan. Kolmitasoisen tuen mallia voidaan käyttää apuna koulupoissaoloihin puuttumisessa. Koulupoissaoloihin on tärkeä puuttua varhaisessa vaiheessa niin koulupoissaolojen kuin koulupudokkuuden näkökulmista. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Niilo Mäki Instituutti | |
dc.relation.ispartofseries | Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin | |
dc.relation.uri | https://bulletin.nmi.fi/2021/03/03/nuorten-koulupoissaolot-kurkistus-koulupoissaolokasitteisiin-ja-tekijoihin-seka-tukitoimiin/ | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | moniammatillinen yhteistyö | |
dc.subject.other | koulupoissaolot | |
dc.title | Nuorten koulupoissaolot : kurkistus koulupoissaolokäsitteisiin ja -tekijöihin sekä tukitoimiin | |
dc.type | article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202109274983 | |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatustiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_dcae04bc | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 68-77 | |
dc.relation.issn | 2342-9046 | |
dc.relation.numberinseries | 1 | |
dc.relation.volume | 31 | |
dc.type.version | acceptedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat & Niilo Mäki Instituutti, 2021 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | nuoret | |
dc.subject.yso | viranomaisyhteistyö | |
dc.subject.yso | varhainen puuttuminen | |
dc.subject.yso | koululaiset | |
dc.subject.yso | poissaolot | |
dc.subject.yso | interventio | |
dc.subject.yso | koulupudokkaat | |
dc.subject.yso | syyt | |
dc.subject.yso | varhainen tuki | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11617 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p25603 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p16705 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p16485 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p12648 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p41 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p20706 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6752 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p21954 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.type.okm | A2 | |