Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorPaananen, Mika
dc.date.accessioned2021-09-27T08:58:40Z
dc.date.available2021-09-27T08:58:40Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationPaananen, M. (2020). Itsesäätely ja toiminnanohjaus oppimistilanteissa : itsesäätelyn minäpystyvyys ja taitojen kehittäminen alakoululaisilla. <i>Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin</i>, <i>30</i>(2), 4-10. <a href="https://bulletin.nmi.fi/2021/03/01/itsesaately-ja-toiminnanohjaus-oppimistilan-teissa-itsesaatelyn-minapystyvyys-ja-taitojen-kehittaminen-alakoululaisilla/" target="_blank">https://bulletin.nmi.fi/2021/03/01/itsesaately-ja-toiminnanohjaus-oppimistilan-teissa-itsesaatelyn-minapystyvyys-ja-taitojen-kehittaminen-alakoululaisilla/</a>
dc.identifier.otherCONVID_41563852
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77913
dc.description.abstractViime vuosina kouluihin on istutettu voimallisesti ajatusta siitä, että koulun tehtävä on ohjata oppilaita itseohjautuvuuteen ja vastuun ottamiseen oppimisesta. Itseohjautuvuuden tulee olla yksi kasvatuksen keskeisistä tavoitteista. Ja kuten Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa (Opetushallitus, 2014, 14–17) mainitaan, perusopetuksen tärkeä tavoite on luoda pohja sivistykselle ja ”sivistykseen kuuluu myös pyrkimys itsesäätelyyn ja vastuunottoon omasta kehittymisestä ja hyvinvoinnista”. Lisäksi ”oppimisprosessistaan tietoinen ja vastuullinen oppilas oppii toimimaan yhä itseohjautuvammin”.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherNiilo Mäki Instituutti
dc.relation.ispartofseriesOppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin
dc.relation.urihttps://bulletin.nmi.fi/2021/03/01/itsesaately-ja-toiminnanohjaus-oppimistilan-teissa-itsesaatelyn-minapystyvyys-ja-taitojen-kehittaminen-alakoululaisilla/
dc.rightsIn Copyright
dc.titleItsesäätely ja toiminnanohjaus oppimistilanteissa : itsesäätelyn minäpystyvyys ja taitojen kehittäminen alakoululaisilla
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202109274981
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.oppiainePsykologiafi
dc.contributor.oppiainePsychologyen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange4-10
dc.relation.issn2342-9046
dc.relation.numberinseries2
dc.relation.volume30
dc.type.versionacceptedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittaja & Niilo Mäki Instituutti, 2020
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysoitsesäätely (psykologia)
dc.subject.ysolapset (ikäryhmät)
dc.subject.ysoalakoululaiset
dc.subject.ysotoiminnanohjaus (psykologia)
dc.subject.ysoitseohjautuvuus
dc.subject.ysoopetustilanne
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p14462
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4354
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38259
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p29412
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8016
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p569
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.type.okmA1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright