dc.contributor.author | Paananen, Mika | |
dc.date.accessioned | 2021-09-27T08:58:40Z | |
dc.date.available | 2021-09-27T08:58:40Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Paananen, M. (2020). Itsesäätely ja toiminnanohjaus oppimistilanteissa : itsesäätelyn minäpystyvyys ja taitojen kehittäminen alakoululaisilla. <i>Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin</i>, <i>30</i>(2), 4-10. <a href="https://bulletin.nmi.fi/2021/03/01/itsesaately-ja-toiminnanohjaus-oppimistilan-teissa-itsesaatelyn-minapystyvyys-ja-taitojen-kehittaminen-alakoululaisilla/" target="_blank">https://bulletin.nmi.fi/2021/03/01/itsesaately-ja-toiminnanohjaus-oppimistilan-teissa-itsesaatelyn-minapystyvyys-ja-taitojen-kehittaminen-alakoululaisilla/</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_41563852 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77913 | |
dc.description.abstract | Viime vuosina kouluihin on istutettu voimallisesti ajatusta siitä, että koulun tehtävä on ohjata oppilaita itseohjautuvuuteen ja vastuun ottamiseen oppimisesta. Itseohjautuvuuden tulee olla yksi kasvatuksen keskeisistä tavoitteista. Ja kuten Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa (Opetushallitus, 2014, 14–17) mainitaan, perusopetuksen tärkeä tavoite on luoda pohja sivistykselle ja ”sivistykseen kuuluu myös pyrkimys itsesäätelyyn ja vastuunottoon omasta kehittymisestä ja hyvinvoinnista”. Lisäksi ”oppimisprosessistaan tietoinen ja vastuullinen oppilas oppii toimimaan yhä itseohjautuvammin”. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Niilo Mäki Instituutti | |
dc.relation.ispartofseries | Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin | |
dc.relation.uri | https://bulletin.nmi.fi/2021/03/01/itsesaately-ja-toiminnanohjaus-oppimistilan-teissa-itsesaatelyn-minapystyvyys-ja-taitojen-kehittaminen-alakoululaisilla/ | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.title | Itsesäätely ja toiminnanohjaus oppimistilanteissa : itsesäätelyn minäpystyvyys ja taitojen kehittäminen alakoululaisilla | |
dc.type | research article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202109274981 | |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Psykologia | fi |
dc.contributor.oppiaine | Psychology | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 4-10 | |
dc.relation.issn | 2342-9046 | |
dc.relation.numberinseries | 2 | |
dc.relation.volume | 30 | |
dc.type.version | acceptedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittaja & Niilo Mäki Instituutti, 2020 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | article | |
dc.subject.yso | itsesäätely (psykologia) | |
dc.subject.yso | lapset (ikäryhmät) | |
dc.subject.yso | alakoululaiset | |
dc.subject.yso | toiminnanohjaus (psykologia) | |
dc.subject.yso | itseohjautuvuus | |
dc.subject.yso | opetustilanne | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p14462 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4354 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38259 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p29412 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p8016 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p569 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.type.okm | A1 | |