Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorHakkarainen, Anna
dc.date.accessioned2021-08-02T07:16:37Z
dc.date.available2021-08-02T07:16:37Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77247
dc.description.abstractLuokkahuoneet ovat täynnä erilaisia oppijoita. Toiset tarttuvat innolla keskusteluharjoituksiin, kun taas toiset välttelevät vieraalla kielellä puhumista viimeiseen asti. Opettajan tuleekin keksiä keinoja rohkaista kaikki oppilaat osallistumaan keskusteluharjoituksiin omien kykyjensä mukaan. Turvallinen ja kannustava luokkahuoneilmapiiri tukee halua kommunikoida kohdekielellä. Tunteilla voi olla suuri vaikutus kieltenoppimiseen. Esimerkiksi kieliahdistus voi olla syynä sille, miksi motivoituneet oppilaat saattavat vältellä tietynlaisia harjoitteita, kuten keskustelutehtäviä. Esimerkiksi pelko ääntämisvirheistä ja opettajan antama korjaava palaute luokan edessä voi johtaa siihen, että oppilas ei mielellään osallistu kohdekielellä tapahtuviin keskustelutehtäviin. Positiivinen psykologia keskittyy heikkouksien sijaan vahvuuksiin ja siihen, mikä menee hyvin. Virheiden korjaamisen sijaan keskitytään rakentamaan oppilaiden positiivisia ominaisuuksia. Luonteenvahvuuksien tietoinen harjoittelu ja hyödyntäminen kieltenopiskelussa voi auttaa oppilaita esimerkiksi kieliahdistuksen käsittelyssä ja tukea oppimista. Materiaalipaketin tarkoituksena on antaa esimerkkejä tehtävistä, joiden avulla voi tukea oppilaiden halua kommunikoida kohdekielellä. Tehtävien lähtökohtana on positiivinen psykologia ja luonteenvahvuudet. Tehtävien laatimisessa on huomioitu erityisesti oppilaat, joita vieraalla kielellä kommunikointi voi syystä tai toisesta ahdistaa. Tehtäviin kuuluu olennaisena osana myös vertais- ja itsearviointi.fi
dc.format.extent40
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.otherlanguage anxiety
dc.subject.otherwillingness to communicate
dc.subject.othermaterial package
dc.titleA material package for supporting pupils’ willingness to communicate with positive psychology
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202108024415
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysokieltenopettajat
dc.subject.ysopositiivinen psykologia
dc.subject.ysooppimateriaali
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysooppitunnit
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysolanguage teachers
dc.subject.ysopositive psychology
dc.subject.ysostudy material
dc.subject.ysolanguage learning
dc.subject.ysolessons
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot