Designing Recommendation or Suggestion Systems : Looking to the Future
Sharma, R. S., Shaikh, A. A., & Li, E. (2021). Designing Recommendation or Suggestion Systems : Looking to the Future. Electronic Markets, 31(2), 243-252. https://doi.org/10.1007/s12525-021-00478-z
Julkaistu sarjassa
Electronic MarketsPäivämäärä
2021Oppiaine
Digitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)Digital marketing and CommunicationMarkkinointiBasic or discovery scholarshipDigital Business and Economy (focus area)Digital marketing and CommunicationMarketingBasic or discovery scholarshipTekijänoikeudet
© 2021 Institute of Applied Informatics at University of Leipzig
A Recommendation or Suggestion System (RSS) helps on-demand digital content and social media platforms identify associations amongst large amounts of transaction data, which are then used to provide personalised viewing and shopping recommendations to consumers. This preface introduces how RSSs are used in the marketplace and various purposes it serves. This paper is a contribution to the ongoing research beyond content-based recommender system. It presents an examination of how the Collective Intelligence Social Tagging System makes a fundamental difference to content-based recommender systems and a suggested hybrid approach to RSS architecture which uses crowdsourcing and tagging to increase the accuracy of content-based RSSs. The lack of a huge data repository for online and e-commerce enterprises restricts the effectiveness of the content-based approach, so RSS research must aim to address these issues and propose a novel approach which incorporates the best of both methods. This preface also introduces three articles which present alternative approaches to effective recommendation approaches. On the social dimension, the use of invasive methods which capture user profile in order to influence behaviour, have opened a pandora’s box of legal and ethical considerations. The design of future RSS cannot ignore these constraints.
...
Julkaisija
SpringerISSN Hae Julkaisufoorumista
1019-6781Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/68110350
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Exploring value in eCommerce artificial intelligence and recommendation systems
Änäkkälä, Tuomas (2021)Tekoälyn päämääränä on saavuttaa järjestelmä, joka jäljittelee ihmisen luonnollista älykkyyttä. Suosittelujärjestelmä on tieteenala sekä tekoälyä hyödyntävä järjestelmä. Suosittelujärjestelmä tarjoaa käyttäjilleen personoitua ... -
Serendipity in recommender systems
Kotkov, Denis (University of Jyväskylä, 2018)The number of goods and services (such as accommodation or music streaming) offered by e-commerce websites does not allow users to examine all the available options in a reasonable amount of time. Recommender systems are ... -
Verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutus ihmisten ostoimpulsiivisuuteen
Hietikko, Kim (2018)Tutkielmassani käsittelen verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutusta ihmisten ostoimpulsiivisuuteen. Tutkielma koostuu johdannosta, suosittelujärjestelmät sisältöluvusta, suosittelujärjestelmien vaikutuksesta ... -
Verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutus kuluttajan ostopäätökseen
Junkkarinen, Anni (2018)Nykypäivän kaupankäynti laajenee enenevissä määrin kivijalkaliikkeistä verkkokauppoihin. Verkko-ostaminen on kasvattanut suosiotaan suuresti ja mahdollistaa ostamisen ympäri maailman. Samaan aikaan verkkokauppojen ... -
When more is less : the other side of artificial intelligence recommendation
Chen, Sihua; Qiu, Han; Zhao, Shifei; Han, Yuyu; He, Wei; Siponen, Mikko; Mou, Jian; Xiao, Hua (Elsevier; China Science Publishing & Media Ltd., 2022)Based on consumers' preferences, AI (artificial intelligence) recommendation automatically filters information, which provokes scholars' debate. Supporters believe that by analyzing the consumers' preferences, AI recommendation ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.