The role of identity styles and social support from peers on emotional engagement in the English as a foreign language learning
Al-Amri, M. (2020). The role of identity styles and social support from peers on emotional engagement in the English as a foreign language learning. Apples : Journal of Applied Language Studies.14(2), 93-105. DOI: 10.47862/apples.99135
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesTekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2020: The authors
This present study was designed to investigate influences of identity styles and social
support from peers on emotional EFL classroom engagement in a large sample of
Saudi early adolescents (N=406) ranged in age from 12 to 15. This emotional
engagement construct is based on the identity styles literature and draws upon
concepts of social support received from peers as one of the most important sources
of validation from others during adolescence period, and as a mediating variable of
the associations between students’ identity styles and emotional engagement. The
study shows gender differences within the sample. In general, the findings of the
study demonstrate the role of social support received from peers in enhancing
identity styles and influencing emotional EFL classroom engagement.
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Action-based Learning Supporting Student Agency : Perspectives from Early EFL Classrooms
Savo, Karoliina (2020)Huoli suomalaisten kielitaidon yksipuolistumisesta sai Suomessa syksyllä 2019 aikaan tarpeen uudistaa vieraiden kielten opetusta peruskouluissa. Tätä varten kyseisenä ajankohtana laadittiin dokumentti, Perusopetuksen ... -
Students’ spoken English comfortability in Finnish university classrooms
Rundgren, Nico (2023)Kieliahdistus on kielenoppimiseen liittyvää ja sille ominaista ahdistusta, joka ilmenee negatiivisina tuntemuksina kielestä ja sen käytöstä. Sitä on tutkittu jo ennestään melko paljon, mm. Horwitz ja muut (1986) ja myöhemmin ... -
"Onneks musiikki on keksitty" : a case study on the role of music in the special needs English language classroom
Leivo, Antti; Rikkola, Heini (2011) -
Teachers negotiating multilingualism in the EFL classroom
Pitkänen-Huhta, Anne; Mäntylä, Katja (De Gruyter, 2021)Tässä artikkelissa tutkimme suomalaisten englanninopettajien käsityksiä maahanmuuttajaoppilaista, joilla on monikielinen tausta, vieraan kielen luokkahuoneessa. Aiemmat tutkimukset monikielisistä oppijoista ovat keskittyneet ... -
English here, English there, English everywhere : language showering material package for English language learning in early childhood education classrooms (ages 3-6)
Leppäkangas, Maiju (2024)Varhainen kielenoppiminen sijoittuu aikaan ennen oppivelvollisuuden alkamista ja se voidaan jakaa kahteen ikäryhmään: varhaisiin kielenoppijoihin (iät 7–12) sekä erityisen varhaisiin kielenoppijoihin (iät 3–6). Tämä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.