Show simple item record

dc.contributor.advisorStutz, Christian
dc.contributor.authorKoivisto, Sami
dc.date.accessioned2021-07-02T10:49:13Z
dc.date.available2021-07-02T10:49:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76973
dc.description.abstractTässä pro gradussa tutkitaan konsultointia ja sen vaikutusta kansainvälistymiseen suomalaisten pienten ja keskisuurten maatalousalan yritysten keskuudessa. Tutkimus perustui resurssipohjaiseen teoriaan, jonka kohteena tarkastellaan verkostoja ja kansainvälistä kokemusta resursseina kansainvälistymisessä, ja liikkeenjohdon konsultointi teoriaan. Tutkimus tehtiin käyttämällä rakenteettomia haastatteluja suomalaisen maataloussektorin yrittäjien, konsulttien ja järjestöväen, haastatteluihin. Analyysissä käytettiin laadullista analysointi metodia, joka tarkasti oli temaattinen analyysi perustuen Gioia metodologiaan. Löydökset esiteltiin laadullisten löydösten vertailuna kolmessa kansainvälistymisen vaiheessa, jotka olivat asiakkaiden etsintä, neuvottelu ja toimeenpano. Tutkimuksen löydösten perusteella voidaan todeta, että konsultoinnin, ja ulkopuolisten tiedonlähteiden, käyttö on toimiva vaihtoehto yritysten sisäiselle tiedolle pienten ja keskisuurten yritysten kansainvälistymisessä. Tämän lisäksi tutkimuksessa ilmeni yhteys konsultoinnin hyödyllisyyden ja yrittäjän kansainvälistymisprosessiin sitoutumisen välillä.fi
dc.description.abstractThis Master´s Thesis studies the use of consulting and its effects on internationalization process of Finnish agricultural sector small and medium sized enterprises. The study was planned on the theoretical basis of the resource-based theory, with focus on networks and international experience as resources for internationalization, and on management consulting theory. The study was conducted using non-structured interviews, with entrepreneurs, consultants, and association members in the agricultural sector. The analysis was conducted in a qualitative style using thematic analysis based on the Gioia methodology. The findings of the research were shown through a comparison of the qualitative findings in three phases of internationalization, which are customer search, negotiation, and implementation. The study found consulting, and external sources of knowledge, to be a viable substitute for the internal knowledge in small and medium sized enterprise internationalization. As an additional finding the study found a link between the usefulness of consulting in internationalization and the commitment of the entrepreneur to the internationalization process.en
dc.format.extent67
dc.language.isoen
dc.titleThe effect of consulting in internationalization process of small and medium sized agricultural enterprises
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202107024160
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineYrittäjyysfi
dc.contributor.oppiaineEntrepreneurshipen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi20422
dc.subject.ysokansainvälinen kauppa
dc.subject.ysokonsultointi
dc.subject.ysopienet ja keskisuuret yritykset
dc.subject.ysokansainvälistyminen
dc.subject.ysokansainväliset markkinat
dc.subject.ysointernational trade
dc.subject.ysoconsulting
dc.subject.ysosmall and medium-sized enterprises
dc.subject.ysointernationalisation
dc.subject.ysointernational market


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record