Show simple item record

dc.contributor.advisorMarttiin, Pentti
dc.contributor.authorKeilamaa, Lassi
dc.date.accessioned2021-06-28T14:17:35Z
dc.date.available2021-06-28T14:17:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76882
dc.description.abstractTämän tutkielman tarkoitus on tarjota katsaus tekoälyn mahdollisuuksiin ja sovelluskohteisiin personoidussa verkkomainonnassa. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tekoälyn keinoin mainostajat pystyvät minimoimaan markkinointitoimenpiteisiin kuluvan ajan ja alentamaan mainonnasta syntyviä kustannuksia. Personoidun mainonnan tekoälyratkaisut tarjoavat mainostajille ennennäkemättömän tavan seurata kuluttajien käyttäytymistä, ja tarjota heille henkilökohtaisesti räätälöityä mainossisältöä. Tutkielmassa löydettiin useita erilaisia tekoälyn keinoin toteutettuja mainonnan personointimenetelmiä, joi-hin lukeutuvat muun muassa erilaiset tuotesuosittelujärjestelmät sekä mainos-tilan ostamista tukevat tekoälyratkaisut.fi
dc.description.abstractThe purpose of the thesis is to offer an insight to the possibilities and applica-tions of the usage of artificial intelligence (AI) in the field of personalized ad-vertising. The execution of the thesis is a literature review. With the aid of arti-ficial intelligence, the advertisers can reduce the amount of time and money spent on the marketing operations. AI applications provide the advertisers with an unforeseen opportunity to track users’ behavior online and to offer them individually tailored advertising content. There are several different methods of AI with which companies personalize their advertising content. These meth-ods include different kinds of product recommendation systems and AI solu-tions that support the advertiser in the process of media buying.en
dc.format.extent32
dc.language.isofi
dc.subject.otherpersonoitu mainonta
dc.titleTekoälyn hyödyntäminen personoidussa verkkomainonnassa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202106284072
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoneuroverkot
dc.subject.ysomainonta
dc.subject.ysotekoäly
dc.subject.ysoverkkomainonta
dc.subject.ysomainostajat
dc.subject.ysokoneoppiminen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record