Межкультурность и управление клиентским опытом в социальных сетях – сравнительный анализ маркетинговых коммуникаций в финском и российском культурном контексте
Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastelen eroja erään Suomessa toimivan yrityksen markkinointiviestinnässä Facebookissa ja VKontaktessa suomalaisille ja venäläisille kuluttajille. Tutkimuksen kohteena on erityisesti erot kielenkäytössä eri kulttuurikonteksteissa. Tutkimuksessa tarkastelen niin näitä kielellisiä eroja, kuin myös syitä niiden takana. Lisäksi pohdin, millaista brändi-imagoa yritys rakentaa sosiaalisen median markkinoinnin avulla.
Tutkimuksesta tekee ajankohtaisen se, että yritykset etsivät jatkuvasti uusia mahdollisuuksia kehittää markkinointiaan sekä laajentaa liiketoimintaansa uusille alueille. Uusien asiakkaiden etsiminen kotimaan ulkopuolelta vaatii kuitenkin viestinnän mukauttamista uuteen kulttuuriympäristöön. Lisäksi digitalisaatio on tuonut merkittäviä muutoksia niin kuluttajien kuin yritysten toimintaan. Markkinointi sosiaalisessa mediassa on jo vuosia ollut yksi tärkeimpiä yrityksen markkinoinnin osa-alueita.
Tutkimus osoittaa, että valitsemani yrityksen sosiaalisen median julkaisuissa on sekä kielellisiä että sisällöllisiä eroja riippuen kulttuurikontekstista. Totesin, että näitä eroja voi selittää kulttuurisilla tekijöillä. Lisäksi materiaalien perusteella saatoin todeta, että kyseisen yrityksen markkinointi on tyypillistä sosiaalisen median markkinointia, ja se hyödyntää sosiaalisen median mahdollistamaa vastavuoroisuutta yrityksen ja kuluttajan välillä.
...
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5362]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
A slap, a crash, and controversial remarks : analyzing crisis communication strategies and social media responses in PR crises of 2022
Vesterinen, Ida (2024)Organisaatioiden navigoidessa kriisitilanteita ne usein hyödyntävät monipuolisia kriisiviestintästrategioita sidosryhmäviestinnässään ja narratiivien hallinnassa. Vaikka sosiaalisen median alustat tarjoavat työkaluja nopeaan ... -
Критический дискурс-анализ манифеста российского молодёжного проекта «Сеть»
Viitasaari, Paula (2018)Kandidaatintutkielmassani tarkastelen venäläisen Proekt Set´ -nimisen nuorisojärjestön nettisivuilla julkaistua poliittista julistusta kriittisen diskurssianalyysin avulla. Venäjällä tapahtuvaa yhteiskunnalliseen muutosta ... -
БРЕНД РЕГИОНА САЙМА : Туристический маркетинг в русских социальных медиа
Häkkinen, Susanna (2019)Tässä tutkielmassa tarkastelen Visit Saimaan markkinointia venäläisessä sosiaalisessa mediassa, Vkontaktessa. Visit Saimaa on Etelä-Savon markkinoinnin yhteistyöyritys. Tutkin minkälainen brändi Visit Saimaalle muodostuu ... -
“This was terrorism.” : multimodal representation of the Capitol Hill invasion on January 6th, 2021, in Tumblr posts
Partanen, Liisa (2023)Donald Trumpin kannattajien tunkeutuminen Yhdysvaltain kongressitaloon tammikuun kuudentena päivänä 2021 herätti runsaasti huomiota niin perinteisessä kuin sosiaalisessa mediassakin. Yksi sosiaalisen median sovelluksista, ... -
"Yhdessä kohti nollapäästöjä" : multimodaalinen kriittinen diskurssianalyysi vastuullisesta markkinointiviestinnästä
Lappalainen, Roni (2022)Tutkielmassa tarkastellaan yritysten vastuullista markkinointiviestintää multimodaalisen kriittisen diskurssinanalyysin avulla. Tutkielman tavoitteena on selvittää, mitä vallitsevaan sosiaaliseen paradigmaan liittyviä ...