Show simple item record

dc.contributor.advisorZvereva, Vera
dc.contributor.authorSahlberg, Muusa
dc.date.accessioned2021-06-21T10:16:37Z
dc.date.available2021-06-21T10:16:37Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76750
dc.description.abstractTässä kandidaatintutkielmassa tarkastelen eroja erään Suomessa toimivan yrityksen markkinointiviestinnässä Facebookissa ja VKontaktessa suomalaisille ja venäläisille kuluttajille. Tutkimuksen kohteena on erityisesti erot kielenkäytössä eri kulttuurikonteksteissa. Tutkimuksessa tarkastelen niin näitä kielellisiä eroja, kuin myös syitä niiden takana. Lisäksi pohdin, millaista brändi-imagoa yritys rakentaa sosiaalisen median markkinoinnin avulla. Tutkimuksesta tekee ajankohtaisen se, että yritykset etsivät jatkuvasti uusia mahdollisuuksia kehittää markkinointiaan sekä laajentaa liiketoimintaansa uusille alueille. Uusien asiakkaiden etsiminen kotimaan ulkopuolelta vaatii kuitenkin viestinnän mukauttamista uuteen kulttuuriympäristöön. Lisäksi digitalisaatio on tuonut merkittäviä muutoksia niin kuluttajien kuin yritysten toimintaan. Markkinointi sosiaalisessa mediassa on jo vuosia ollut yksi tärkeimpiä yrityksen markkinoinnin osa-alueita. Tutkimus osoittaa, että valitsemani yrityksen sosiaalisen median julkaisuissa on sekä kielellisiä että sisällöllisiä eroja riippuen kulttuurikontekstista. Totesin, että näitä eroja voi selittää kulttuurisilla tekijöillä. Lisäksi materiaalien perusteella saatoin todeta, että kyseisen yrityksen markkinointi on tyypillistä sosiaalisen median markkinointia, ja se hyödyntää sosiaalisen median mahdollistamaa vastavuoroisuutta yrityksen ja kuluttajan välillä.fi
dc.format.extent53
dc.language.isoru
dc.subject.otherkriittinen diskurssianalyysi
dc.titleМежкультурность и управление клиентским опытом в социальных сетях – сравнительный анализ маркетинговых коммуникаций в финском и российском культурном контексте
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202106213943
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineVenäjän kieli ja kulttuurifi
dc.contributor.oppiaineRussian Language and Cultureen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi312
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysokulttuurienvälinen viestintä


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record