Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMunnukka, Juha
dc.contributor.authorNarumo, Ronja
dc.date.accessioned2021-06-03T10:49:34Z
dc.date.available2021-06-03T10:49:34Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76196
dc.description.abstractTänä päivänä finanssialan murros koettelee yrityksiä niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Kun toimialaa muokkaavat jatkuvasti useat tekijät, kuten digitalisaatio ja uudet kilpailijat alalla, on yrityksen syytä selvittää tarkemmin, mitä kuluttajat ajattelevat yrityksestä. Yritys, joka tuntee kuluttajansa ja toimii heidän toiveidensa ja odotustensa mukaisesti, on paremmin mukana jatkuvasti muuttuvassa kilpailuasetelmassa. Aiemman tutkimuskirjallisuuden mukaan yrityksen maine, yritysbrändi ja yrityksen yhteiskuntavastuu nähdään tekijöinä, jotka muun muassa mahdollistavat yrityksen erottautumisen kilpailijoista. Kuluttajien brändiuskollisuus puolestaan luo muun muassa kuluttajille vastustuskykyä vaihtaa pidetystä brändistä toiseen. Tämän tutkimuksen tavoite on lisätä ymmärrystä näistä käsitteistä ja niiden välisistä suhteista finanssialalla Suomessa. Tutkimus esittää, miksi yrityksen maine, yritysbrändi, ja yrityksen yhteiskuntavastuu ovat erityistesti tänä päivänä merkittäviä tekijöitä yritykselle kuluttajan brändiuskollisuuden saavuttamiseksi. Tutkimuksen aineisto kerättiin Osuuspankkiin liittyvän kyselylomakkeen avulla, mikä analysoitiin PLS- ohjelmalla. Osuuspankin asiakkaiden vastauksia saatiin yhteensä 110. Tutkimuksessa esitetään, että yrityksen maine on positiivisesti yhteydessä yritysbrändiin ja kuluttajan brändiuskollisuuteen. Lisäksi esitetään, että yritysbrändi on positiivisesti yhteydessä kuluttajan brändiuskollisuuteen ja yrityksen yhteiskuntavastuu dimensioineen on positiivisesti yhteydessä yritysbrändin ja kuluttajan brändisukollisuuden väliseen suhteeseen. Tässä tutkimuksessa muut hypoteesit saivat tieteellistä tukea, lukuun ottamatta yrityksen yhteiskuntavastuun vaikutusta yritysbrändin ja kuluttajan brändiuskollisuuden väliseen suhteeseen. Yhteenvetona tästä tutkimuksesta voidaan todeta, että tutkimus esittelee kattavasti yrityksen maineen, yritysbrändin, kuluttajan brändiuskollisuuden ja yrityksen yhteiskuntavastuun käsitteet ja tuo lisää tietoa näiden käsitteiden välisistä suhteista Suomen finanssialan kontekstissa.fi
dc.format.extent81
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.otheryrityksen maine
dc.subject.otheryritysbrändi
dc.subject.otherkuluttajan brändiuskollisuus
dc.subject.otherOsuuspankki
dc.titleYrityksen maine, yritysbrändi, kuluttajan brändiuskollisuus ja yrityksen yhteiskuntavastuu finanssialalla
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202106033423
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysoyritykset
dc.subject.ysoyhteiskuntavastuu
dc.subject.ysorahoitusala
dc.subject.ysokuluttajat
dc.subject.ysobrändit
dc.subject.ysopankkiala
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot