dc.contributor.advisor | Rossi, Tuomo | |
dc.contributor.author | Ilmonen, Aleksi | |
dc.date.accessioned | 2021-05-20T07:16:39Z | |
dc.date.available | 2021-05-20T07:16:39Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75789 | |
dc.description.abstract | Videopeleissä on viimeisten vuosien varrella sisällön määrä kasvanut runsaasti.
Sisältöä luodaan proseduraalisesti generoiden, jotta säästetään aikaa ja resursseja. Tässä tutkielmassa käsitellään erilaisia kolmiuloitteisen maaston proseduraalisen generoinnin menetelmiä, jotka ovat jaettu fraktaali-, agentti ja hakupohjaisiin menetelmiin. Lopuksi pohditaan jokaisten menetelmien vahvuuksia eri tilanteissa. | fi |
dc.description.abstract | The amount of content in video games has increased radically in the past few
years. Content is being generated procedurally to save time and money. In this paper, different kinds of methods of procedural generation of three-dimensional terrain, which are categorized as fractal-, agent- and search-based methods, are discussed. Finally, the pros of each method in different situations are considered. | en |
dc.format.extent | 25 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | maasto | |
dc.subject.other | generointi | |
dc.subject.other | proseduraalinen | |
dc.subject.other | korkeuskartta | |
dc.title | Kolmiulotteisen maaston generoinnin metodit peleissä | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202105203051 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | kolmiulotteisuus | |
dc.subject.yso | videopelit | |
dc.subject.yso | pelit | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |