Pelimekaniikat opetuspeleissä
Authors
Date
2021Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tässä kandidaatintutkielmassa käsitellään pelimekaniikkojen roolia opetuspeleissä kirjallisuuskatsauksen keinoin. Tutkielmassa kartoitaan opetuspelien käytetyimmät pelimekaniikat sekä niiden vaikutukset opiskelijoihin This bachelor’s thesis discusses the role of game mechanics in educational games by the means of literary review. The thesis covers the most used game mechanics in educational games and their effects on students.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4186]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Opetuspelit aikuisten kielenopetuksessa : hyödyt ja haasteet
Pietilä, Tiia (2020)Tässä tutkielmassa tarkastellaan opetuspelien käytön hyötyjä ja haasteita aikuisille suunnatussa kielenopetuksessa. Opetuspelit ovat pelejä jotka on kehitetty opettamaan pelaajalle jotain, eli niillä on pedagoginen tarkoitus. ... -
'They are totally everyday stuff' : teachers' perspectives on using video games in the language classroom
Hemminki, Aleksi (2019)Videopelien pelaamisen kasvu on ollut viime vuosina räjähdysmäistä ja sen suosio kasvaa edelleen. Pelaaminen onkin sukupuoleen tai ikään katsomatta yksi suosituimmista ajanviettotavoista, ja se on noussut vahvasti perinteisen ... -
Digital Game-Based-Learning in Early Foreign Language Teaching : Perceptions of teachers
Kähärä, Topias (2020)Digitaaliset pelit ja pelillisyys ovat globaalisti kasvava ilmiö, ja pelien vaikutus on väistämättä levinnyt kieltenopetukseen. Tämä koskee myös varhaista kieltenopetusta (iät 6-9), jonka piirissä pelit ja leikit ovat ... -
Observations on possible use of the "Literate" game on poor readers in a multicultural classroom setting
Kalindi, Sylvia Chanda (2007)The 'Literate' game, developed in Finland, is designed to help enhance learning lettersound correspondences and later reading of words with increasing complexity in children. The ̔Literate̓ game uses the phonetic/synthetic ... -
Seuraavalle tasolle : digitaaliset pelit ja pelillistäminen pianonsoiton luokkahuoneoppimisessa
Nieminen, Reetta (2017)Pelillisen oppimisen avulla pyritään lisäämään oppimisen kokemuksellisuutta, mm. uppoutumista, sitoutumista ja flow’ta, joita pelejä pelatessa usein koetaan. Oppimispelien ja pelillistämisen avulla pelien herättämät ...