Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorAnne Mari Rautiainen, Nora Ekström
dc.contributor.authorRuha-Nurkkala, Elisa
dc.date.accessioned2021-05-19T06:28:15Z
dc.date.available2021-05-19T06:28:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75749
dc.description.abstractTutkimuksessa tarkastelen kirjoittajaksi kasvamistani ja oppimistani autoetnografian keinoin. Tutkimuskysymykseni on: Kuinka oppimispäiväkirjoissani tulee esille kirjoittajaksi kasvamiseni ja oppimiseni? Tutkimuksen teoreettisena taustana ovat konstruktivistinen oppimiskäsitys sekä integratiivisen pedagogiikan malli. Näihin molempiin kuuluu olennaisesti oman oppimisen reflektointi, jossa opiskelija pohtii kriittisesti omaa toimintaansa ja oppimaansa. Tutkimuksen aineistona ovat kaikki omat kirjoittamisen perus- ja aineopintojeni oppimispäiväkirjani, joita on yhteensä kaksitoista kappaletta vuosilta 2014–2018. Tutkimuksen tuloksena on, että oppimispäiväkirjoista tulee selkeästi esiin oppimista ja kasvua ilmaisevia sanoja. Tutkimuksessa nousee oppimisen rinnalle yllättävästi esiin myös innostusta ja toisaalta pelkoa, häpeää ja ahdistusta. Vaikka tutkimus on laadullinen, niin laskin paljonko oppimiseen ja kasvuun liittyviä sanoja löytyi, sekä innostuksen ja pelon/häpeän/ahdistuksen sanoja. Voimakas emootioiden esiintulo oli yllätys. Jatkotutkimuksella voisi tutkia onko muilla opiskelijoilla miten paljon negatiivisia emootioita. Voisi myös tutkia, että hyötyisivätkö he esimerkiksi tunnetyöskentelystä ja vaikuttaisiko se oppimiseen. Negatiivisten emootioiden vaikutus oppimiseen voi olla heikentävä, joten olis mielenkiintoista selvittää kuinka niitä voisi vähentää.fi
dc.format.extent28
dc.language.isofi
dc.titleKirjoittajaksi kasvaminen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202105193014
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineKirjoittaminenfi
dc.contributor.oppiaineCreative writingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi3041
dc.subject.ysoautoetnografia
dc.subject.ysokirjoittaminen
dc.subject.ysooppimispäiväkirjat
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysotunteet
dc.subject.ysoreflektio
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation).en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot