‘So close, yet so different’ : reflections on the multicultural course of Slavic languages
Kyppö, A. (2019). ‘So close, yet so different’ : reflections on the multicultural course of Slavic languages. In F. Meunier, J. Van de Vyver, L. Bradley, & S. Thouësny (Eds.), CALL and complexity : short papers from EUROCALL 2019 (pp. 247-251). Research-publishing.net. https://doi.org/10.14705/rpnet.2019.38.1017
Tekijät
Päivämäärä
2019Tekijänoikeudet
© 2019 Anna Kyppö
The complexity of language learning may be expanded to learning the languages belonging to the same language family, for example, Slavic languages. This paper reports on the reflection-on action research aimed at the increase of learners’ multicultural competence and enhancement of critical thinking at the interdisciplinary, blended course of Slavic languages and cultures. The course organized in modules is implemented in Moodle. Course content is designed by the teacher; however, Slavic languages are presented by native speakers of these languages. Learners have an opportunity to get familiar with Slavic languages, history, and culture from the presenters’ perspective, what generally results in the increase of learners’ multicultural competence and enhancement of critical thinking. Learning experience is intensified through reflective learner logs, which serve as a knowledge-sharing medium and cognitive learning.
Julkaisija
Research-publishing.netEmojulkaisun ISBN
978-2-490057-53-5Konferenssi
Eurocall conferenceKuuluu julkaisuun
CALL and complexity : short papers from EUROCALL 2019Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/33996621
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Learning, teaching and integration of adult migrants in Finland
Kärkkäinen, Katarzyna (University of Jyväskylä, 2017)Learning a new vocation or re-learning one that was previously mastered is considered one of the essential pathways for migrant integration into the Finnish labour market. Thus, vocational educators should have ... -
The pedagogical value of translation : experiences from a newly introduced elective course
Károly, Adrienn (University of Jyväskylä, 2024)With the expansion of nonprofessional translation activities, language education has gradually rediscovered translation and mediation, seeing them not only as useful tools in language learning but also as transferable ... -
Utvecklingen av vårdlärarnas kulturkompetens : en kvalitativ studie som fokuserar på lärarna i mångkulturella lärandemiljöer i Finland
Lassenius, Yvonne (University of Jyväskylä, 2011) -
Kulttuurienvälinen osaaminen liikuntakasvatuksessa : opiskelijoiden kokemuksia turvapaikanhakijoille pidetyistä liikunnallisista kielityöpajoista
Siljamäki, Mariana; Anttila, Eeva; Ponkilainen, Maria (Liikuntatieteellinen Seura ry, 2017)Yhteiskunnan monimuotoistuminen heijastuu koulumaailmaan monella tavoin. Se näkyy erityisesti oppilaiden erilaisina kulttuureina ja uskontoina ja on luonut tarpeen kehittää liikunnanopettajien kulttuurienvälistä osaamista. ... -
Going into the real world : language learners' views on how foreign language teaching prepares them to use language in authentic situations
Pietilä, Katri (2014)Englannin kieli nähdään oikeutetusti maailmankielenä, sillä se on vakiinnuttanut asemansa kansainvälisen kommunikaation välineenä. Kielenkäyttö ja kommunikatiivisuus ovat olleet teoriassa vieraiden kielten opetuksen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.