Tiedonlouhinnan hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa
Tekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan kuinka tiedonlouhintaa voidaan hyödyntää digitaalisessa markkinoinnissa ja kuinka tiedonlouhinta-algoritmilla louhittua dataa voidaan hyödyntää asiakkaiden profiloinnissa. Tutkielmassa selvitetään miten assosiaatiosääntöjenlouhintamenetelmiin pohjautuva markkinakorianalyysi ilmenee digitalisen markkinoinnin asiakasprofilointiprosessissa ja kuinka markkinoijat voivat sitä hyödyntää osana tätä prosessia. Lisäksi pyritään selvittämään käytännön esimerkkien kautta tapoja hyödyntää tai käyttää apuna tätä kyseistä tiedonlouhintamenetelmää kun asiakkaille personoidaan digitaalista markkinointia. This bachelor’s thesis examines how data mining can be utilized in digital marketing and how data mined with the data mining algorithm can be utilized in customer profiling. The thesis explores how market basket analysis based on association rules mining methods
manifests itself in the digital marketing customer profiling process and how marketers can utilize it as part of this process. In addition, the aim is to find out, through practical examples, how this particular data mining method can be utilized or used as an aid when personalizing digital marketing to customers.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5329]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Tekoälyn hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa
Vakoniemi, Ville (2023)Tekoäly on kehittynyt nopeasti viimeisten vuosien aikana ja sitä on alettu hyödyntää useilla eri aloilla, mukaan lukien digitaalisessa markkinoinnissa. Koska tekoälyn hyödyntäminen on digitaalisessa markkinoinnissa vielä ... -
Kuluttajadatan hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa
Heikkinen, Elias (2022)Tässä tutkielmassa kerrotaan, miten yritykset voivat hankkia kuluttajadataa ja millaista kapasiteettia yritykset tarvitsevat kuluttajadatan hyödyntämiseen omassa markkinoinnissaan. Tutkielmassa avataan myös, millaista dataa ... -
Markkinointiautomaation hyödyntäminen B2C-markkinoinnissa
Hakkarainen, Liine (2023)Tässä tutkielmassa käsitellään markkinointiautomaatiota ja sen hyödyntämismahdollisuuksia B2C-markkinoinnissa, ja etenkin markkinointiautomaation mukanaan tuomia hyötyjä sekä haasteita. Markkinointiautomaatio on vuosituhannen ... -
Virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen markkinoinnissa
Haapalainen, Olli (2020)Virtuaalitodellisuus (Virtual Reality, VR) on teknologia, jonka avulla käyttäjä voi vierailla vuorovaikutteisessa ja reaaliaikaisessa virtuaaliympäristössä. Virtuaalitodellisuuden yleisimpiä laitteita ovat VR-lasit, jotka ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.