University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Tiedonlouhinnan hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa

Thumbnail
View/Open
452.7 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Korhonen, Teemu
Date
2021
Discipline
TietotekniikkaMathematical Information Technology
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan kuinka tiedonlouhintaa voidaan hyödyntää digitaalisessa markkinoinnissa ja kuinka tiedonlouhinta-algoritmilla louhittua dataa voidaan hyödyntää asiakkaiden profiloinnissa. Tutkielmassa selvitetään miten assosiaatiosääntöjenlouhintamenetelmiin pohjautuva markkinakorianalyysi ilmenee digitalisen markkinoinnin asiakasprofilointiprosessissa ja kuinka markkinoijat voivat sitä hyödyntää osana tätä prosessia. Lisäksi pyritään selvittämään käytännön esimerkkien kautta tapoja hyödyntää tai käyttää apuna tätä kyseistä tiedonlouhintamenetelmää kun asiakkaille personoidaan digitaalista markkinointia.
 
This bachelor’s thesis examines how data mining can be utilized in digital marketing and how data mined with the data mining algorithm can be utilized in customer profiling. The thesis explores how market basket analysis based on association rules mining methods manifests itself in the digital marketing customer profiling process and how marketers can utilize it as part of this process. In addition, the aim is to find out, through practical examples, how this particular data mining method can be utilized or used as an aid when personalizing digital marketing to customers.
 
Keywords
assosiaatiosääntö markkinakorianalyysi tiedonlouhinta digitaalinen markkinointi markkinointiviestintä
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202105182990

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4767]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Tekoälyn hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa 

    Vakoniemi, Ville (2023)
    Tekoäly on kehittynyt nopeasti viimeisten vuosien aikana ja sitä on alettu hyödyntää useilla eri aloilla, mukaan lukien digitaalisessa markkinoinnissa. Koska tekoälyn hyödyntäminen on digitaalisessa markkinoinnissa vielä ...
  • Kuluttajadatan hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa 

    Heikkinen, Elias (2022)
    Tässä tutkielmassa kerrotaan, miten yritykset voivat hankkia kuluttajadataa ja millaista kapasiteettia yritykset tarvitsevat kuluttajadatan hyödyntämiseen omassa markkinoinnissaan. Tutkielmassa avataan myös, millaista dataa ...
  • Markkinointiautomaation hyödyntäminen B2C-markkinoinnissa 

    Hakkarainen, Liine (2023)
    Tässä tutkielmassa käsitellään markkinointiautomaatiota ja sen hyödyntämismahdollisuuksia B2C-markkinoinnissa, ja etenkin markkinointiautomaation mukanaan tuomia hyötyjä sekä haasteita. Markkinointiautomaatio on vuosituhannen ...
  • Virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen markkinoinnissa 

    Haapalainen, Olli (2020)
    Virtuaalitodellisuus (Virtual Reality, VR) on teknologia, jonka avulla käyttäjä voi vierailla vuorovaikutteisessa ja reaaliaikaisessa virtuaaliympäristössä. Virtuaalitodellisuuden yleisimpiä laitteita ovat VR-lasit, jotka ...
  • Kaupunki sponsorina? : UrheiluLahti-hanke; lahtelaisen kilpa- ja huippu-urheilun hyödyntäminen kaupungin markkinoinnissa 

    Björkberg, Raimo (2001)
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre