Luetun ymmärtäminen ja sitä selittävät metaymmärtämisen taidot peruskoulun 3.-6. -luokilla
Date
1995Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Development of reading fluency and metacognitive knowledge of reading strategies during reciprocal teaching : do these changes actually contribute to reading comprehension?
Juhkam, Maris; Jõgi, Anna-Liisa; Soodla, Piret; Aro, Mikko (Frontiers Media, 2023)The study examined the effect of reciprocal teaching on students’ reading comprehension, reading fluency, and metacognitive knowledge of reading strategies, especially among students with learning difficulties. The special ... -
Kindergarten-age Cognitive Skills as Predictors of Reading Comprehension Assessed by PISA Reading
Manu, Mari (2018)Suomalaisten tyttöjen ja poikien välinen ero lukutaitoa mittaavassa PISA-testissä on kansainvälisesti yksi suurimmista. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella, ilmenikö päiväkoti-ikäisten lasten kognitiivisissa ... -
Lukutaidon yhteys metakognitiivisiin taitoihin 9. luokalla
Hiltunen, Katariina; Annala, Laura (2020)Tässä tutkimuksessa selvitettiin lukutaidon yhteyttä 9.-luokkalaisten oppilaiden metakognitiivisiin taitoihin, kun heidän 7. luokan lukutaitonsa otettiin huomioon. Lisäksi tarkasteltiin, oliko taustamuuttujilla (sukupuoli, ... -
Kuullun ja luetun tekstin ymmärtämisstrategiat ja -vaikeudet peruskoulun kolmannella ja yhdeksännellä luokalla
Holopainen, Esko (University of Jyväskylä, 2003) -
Literacy Skills and Online Research and Comprehension : Struggling Readers Face Difficulties
Kanniainen, Laura; Kiili, Carita; Tolvanen, Asko; Aro, Mikko; Leppänen, Paavo H.T. (Springer, 2019)The present study evaluated the extent to which literacy skills (reading fluency, written spelling, and reading comprehension), together with nonverbal reasoning, prior knowledge, and gender, are related to students’ online ...